رصد طلاب نخبه
1- شناسایی

رصد طلاب نخبه

سرکار خانم نجفی‌فر از فعالین حلقه‌ی میانی جهت شناسایی افراد به جهت رشد در عرصه کار تربیتی از روش «بانک اطلاعاتی» و «رصد شرکت‌کنندگان مراسم و مراکز مذهبی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

 حوزه‌ی فعالیتی ما لازمه‌اش ایجاد یک فرایند تربیت مربی‌ست؛ یک کانون فرهنگی تربیتی. این کانون در بخش‌های مختلف خود فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌دهد. در بخشی که بنده حضور دارم، دوره‌های تربیت مربی برگزار می‌کنیم. بنده نیز سرفصل‌های "حلقه‌داری" و مباحث دیگر را به خواهران انتقال می‌دهم.

برای برگزاری این دوره‌ها عمدتاً به افرادی پیشنهاد حضور در این دوره را می‌دهیم که زمینه‌هایی را داشته‌اند و قبلاً دوره‌های مختلفی را طی کرده‌اند و یا بزرگوارانی هستند که لیست اسامی آن‌ها به دست‌مان رسیده و یا اکثراً کشفیاتی هستند که از حوزه علمیه خواهران رصد کرده‌ایم؛ خواهران طلاب یا دانشجو طلبه که پیش‌زمینه‌هایی در کانون یا خود مجموعه داشتند.

این تجربه متعلق به طرح «کانون مربی‌پروری» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار نجفی‌فر
خانم نجفی‌فر
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
امت امام امت امام 4- عملیات
وقتی دانش‌آموز بودم با دوستانم جمعی تشکیل دادیم؛ هسته اصلی بیست سی نفر از بچه‌ها بودیم که صمیمیت زیادی بینمان حاکم...
گام متقابل گام متقابل 2- اقناع‌سازی
ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزا...
مدرسه فوتبال مدرسه فوتبال 1- شناسایی
ما برای جذب جوانان و نوجوانان به مجموعه‌های خود در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر، به این نتیجه رسیدیم بهترین چیزی...
مسجد چهار فصل مسجد چهار فصل 2- اقناع‌سازی
برای افزایش جذب و ترغیب دانش‌آموزان جهت حضور در برنامه‌های مسجد با تعدادی از دانش‌آموزان که در طرح‌های تابستانه‌ی م...
بر فرکانس مخاطب بر فرکانس مخاطب 2- اقناع‌سازی
یکی از کارهای ما احیاء نمازخانه مدرسه بود و هفته‌ای چند جلسه، نماز برگزار می‌کردیم. در مدرسه این‌گونه بود که یک زنگ...