بر فرکانس مخاطب
2- اقناع‌سازی

بر فرکانس مخاطب

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع‌سازی دانش‌آموزان برای شرکت در نماز جماعت از تکنیک «پیش‌متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

یکی از کارهای ما احیاء نمازخانه مدرسه بود و هفته‌ای چند جلسه، نماز برگزار می‌کردیم. در مدرسه این‌گونه بود که یک زنگ، بیست دقیقه کلاس را تعطیل می‌کردند و می‌گفتند بچه‌ها باید در نماز شرکت نمایند. بعضی از بچه‌ها وضو هم نمی‌گرفتند؛ اما روش ما در اجرای نماز متفاوت بود. گفتیم ما بعد از اتمام زنگ کلاس می‌آییم؛ یعنی نیم ساعت بعد از اذان، نماز می‌خوانیم. شرکت در نماز اجباری نبود و اعلام نمودیم که هر کسی دوست دارد بیاید.

بعد دیدیم از ۱۱۲ بچه‌های مسجدی‌ و ۱۸۰ نفر دانش‌آموز دیگر که در مدرسه هستند، فقط ۵۰ نفر شرکت دارند. اکثرشان هم بچه‌های مسجدمان هستند. با کلاس‌ها کاری نداشتیم و زنگ‌های تفریح با بچه‌ها مسابقه و سرگرمی و بازی‌های خیلی هیجان‌انگیز که در طرح بهنام بود، مثل: مسابقه نجات تخم‌مرغ را اجرا می‌کردیم. یا در دهه ی فجر، چندین مسابقه پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی و دارت یا سالن فوتسال برگزار می‌نمودیم که استقبال بچه‌ها خیلی خوب بود و باعث می‌شد  با ما ارتباط بگیرند.

این تجربه متعلق به طرح «بچه‌های مسجد» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
حلقه‌های دانش‌آموزی حلقه‌های دانش‌آموزی 4- عملیات
در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر در بین دانش‌آموزان نیز ورود کردیم. ابتدا به سراغ آموزش پرورش رفتیم، چندین جلسه ب...
ظرفیت نوجوانان ظرفیت نوجوانان 4- عملیات
برای فعال کردن و پای‌کار آوردن نوجوانان در بحث‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اولین قدم و نشستی که داشتیم با خود نوجوانان...
فایده ایجاد کن، نیرو جذب کن فایده ایجاد کن، نیرو جذب کن 1- شناسایی
هسته اولیه مجموعه «دختران بصیرا» توسط یکی از دوستان در سال ۹۵ شکل گرفت؛ به این صورت که در محله خودشان با ۷، ۸ دختر...
مدرسه فوتبال مدرسه فوتبال 1- شناسایی
ما برای جذب جوانان و نوجوانان به مجموعه‌های خود در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر، به این نتیجه رسیدیم بهترین چیزی...
اردو، رزم‌گاه شناخت اردو، رزم‌گاه شناخت 1- شناسایی
پس از مدتی فعالیت در فضای مجازی با بهتر شدن شرایط کرونا برای شروع فعالیت‌ها در فضای حقیقی به این نتیجه رسیدیم که به...