بر فرکانس مخاطب
2- اقناع‌سازی

بر فرکانس مخاطب

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع‌سازی دانش‌آموزان برای شرکت در نماز جماعت از تکنیک «پیش‌متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

یکی از کارهای ما احیاء نمازخانه مدرسه بود و هفته‌ای چند جلسه، نماز برگزار می‌کردیم. در مدرسه این‌گونه بود که یک زنگ، بیست دقیقه کلاس را تعطیل می‌کردند و می‌گفتند بچه‌ها باید در نماز شرکت نمایند. بعضی از بچه‌ها وضو هم نمی‌گرفتند؛ اما روش ما در اجرای نماز متفاوت بود. گفتیم ما بعد از اتمام زنگ کلاس می‌آییم؛ یعنی نیم ساعت بعد از اذان، نماز می‌خوانیم. شرکت در نماز اجباری نبود و اعلام نمودیم که هر کسی دوست دارد بیاید.

بعد دیدیم از ۱۱۲ بچه‌های مسجدی‌ و ۱۸۰ نفر دانش‌آموز دیگر که در مدرسه هستند، فقط ۵۰ نفر شرکت دارند. اکثرشان هم بچه‌های مسجدمان هستند. با کلاس‌ها کاری نداشتیم و زنگ‌های تفریح با بچه‌ها مسابقه و سرگرمی و بازی‌های خیلی هیجان‌انگیز که در طرح بهنام بود، مثل: مسابقه نجات تخم‌مرغ را اجرا می‌کردیم. یا در دهه ی فجر، چندین مسابقه پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی و دارت یا سالن فوتسال برگزار می‌نمودیم که استقبال بچه‌ها خیلی خوب بود و باعث می‌شد  با ما ارتباط بگیرند.

این تجربه متعلق به طرح «بچه‌های مسجد» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
36 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مجموعه تربیتی خواهران مجموعه تربیتی خواهران 4- عملیات
ما در مجموعه تربیتی غدیر برای جذب و آموزش مربیان در راستای پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های تولید شده، خیلی جنسیت برای...
گام متقابل گام متقابل 2- اقناع‌سازی
ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزا...
دختران بصیرا دختران بصیرا 4- عملیات
با جمعی از دوستان دغدغه‌مند در یکی از شهرک‌های پر آسیب که بیشتر آنها مهاجر هستند شروع به فعالیت فرهنگی کردیم. بر حس...
تکثیر و گسترش تکثیر و گسترش 4- عملیات
طرح شهید بهنام که در سپاه شکل گرفت، یک میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داد. کمیته‌ای محتوایی در تهران داشتند...
ظرفیت نوجوانان ظرفیت نوجوانان 4- عملیات
برای فعال کردن و پای‌کار آوردن نوجوانان در بحث‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اولین قدم و نشستی که داشتیم با خود نوجوانان...