به کام خیریه
2- اقناع‌سازی

به کام خیریه

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای جذب افراد به خیریه از تکنیک «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما برای جذب افراد به خیریه خدمات مورد نیاز آن قشر یا صنف را با هزینه مناسب‌تر در مسجد به آنها ارائه می‌دادیم، مثلا با هماهنگی نظام مهندسی دستگاه چاپگر تهیه کردیم و اسکن و کپی نقشه‌های ساختمانی را با هزینه کمتر انجام می‌دادیم.

سپس با مراجعه کننده‌ها ارتباط می‌گیریم به ایشان می‌گوییم پولی که به ما می‌دهید خرج هزینه‌های خیریه می‌شود لذت می‌برند. گاهی مثلا هزینه کپی‌ها ۳۰۰ هزارتومان می‌شود و ۵۰۰ هزار تومان می‌پردازند و می‌گویند مابقی پول را هم صرف خیریه نمایید.

برخی‌ها نیز ارتباط خود را حفظ و دوباره ماهانه پول واریز می‌کنند. خیلی‌هایشان نیز جذب مسجد شدند به نماز جماعت مسجدمان می‌آیند، باهم رفاقت و ارتباط داریم و خانواده‌هایشان هم در فضای مسجد رفت و آمد دارند. فقط یک رفتار و اخلاق خوب می‌تواند افراد بسیاری را جذب فعالیت‌ها و کارهای خیر نماید.

این تجربه متعلق به طرح «مرکز نیکوکاری» با 13 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
توزیع مهربانی توزیع مهربانی 4- عملیات
تا سال ۹۸ و قبل از کرونا، توزیع تمام بسته‌های سبدکالای نهادها به همان‌ شکل سنتی، برعهده خود ما بود. بسته‌ها را با م...
از نیازمندی تا دستگیری از نیازمندی تا دستگیری 4- عملیات
یکی از فعالیت‌های ما در گروه‌های جهادی و مجمع خیرین این است که برای افراد نیازمندی که توان کار کردن را دارند، بستری...
ایجاد حس همدلی ایجاد حس همدلی 2- اقناع‌سازی
در طرح مجمع خیرین برای اینکه این ساختار مردمی در کار ما ایجاد شود و افراد احساس همدلی کنند، همه مشکلات و دلایل لزوم...
شبکه‌ی خیریه محلات شبکه‌ی خیریه محلات 3- تیم‌سازی
در حوزه‌ی انجام فعالیت‌های خیریه در شهر، ما ابتدا شروع به شناسایی و آمایش نیازمندان در محلات مختلف کردیم. سپس آمار...
راه و چاه راه و چاه 2- اقناع‌سازی
یادم می‌آید که در انتخابات ریاست‌جمهوری، رای ما آقای رئیسی و برای شورای شهر هم مشخص بود. همه می‌دانستند به چه کسی ر...