به کام خیریه
2- اقناع‌سازی

به کام خیریه

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای جذب افراد به خیریه از تکنیک «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما برای جذب افراد به خیریه خدمات مورد نیاز آن قشر یا صنف را با هزینه مناسب‌تر در مسجد به آنها ارائه می‌دادیم، مثلا با هماهنگی نظام مهندسی دستگاه چاپگر تهیه کردیم و اسکن و کپی نقشه‌های ساختمانی را با هزینه کمتر انجام می‌دادیم.

سپس با مراجعه کننده‌ها ارتباط می‌گیریم به ایشان می‌گوییم پولی که به ما می‌دهید خرج هزینه‌های خیریه می‌شود لذت می‌برند. گاهی مثلا هزینه کپی‌ها ۳۰۰ هزارتومان می‌شود و ۵۰۰ هزار تومان می‌پردازند و می‌گویند مابقی پول را هم صرف خیریه نمایید.

برخی‌ها نیز ارتباط خود را حفظ و دوباره ماهانه پول واریز می‌کنند. خیلی‌هایشان نیز جذب مسجد شدند به نماز جماعت مسجدمان می‌آیند، باهم رفاقت و ارتباط داریم و خانواده‌هایشان هم در فضای مسجد رفت و آمد دارند. فقط یک رفتار و اخلاق خوب می‌تواند افراد بسیاری را جذب فعالیت‌ها و کارهای خیر نماید.

این تجربه متعلق به طرح «مرکز نیکوکاری» با 13 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
راه و چاه راه و چاه 2- اقناع‌سازی
یادم می‌آید که در انتخابات ریاست‌جمهوری، رای ما آقای رئیسی و برای شورای شهر هم مشخص بود. همه می‌دانستند به چه کسی ر...
یک لقمه نان برای همه یک لقمه نان برای همه 4- عملیات
 برای شناسایی مساجد از سازمان تبلیغات، طرح هجرت، طرح ولایت، روحانیون و اشخاصی که مطلع بودند استفاده کردیم و ۱۲۰ مسج...
کاروان شادی کاروان شادی 4- عملیات
برای اعیاد در مسجدمان یک جشن کوچک با جمعیت کم می‌گرفتیم و برای برگزار کردن چنین جشنی، مشکل داشتیم و منتظر ۲۰۰ هزار...
تضمین مشارکت محلی تضمین مشارکت محلی 2- اقناع‌سازی
یک گروه، معتمدین محل بودند. کسانی که مردم بیشترین مراجعه را به آنها داشتند. مثلا، یک شیخ، پیرمرد، مداح، رئیس قبیله...
رزمایش همدلی رزمایش همدلی 4- عملیات
پس از اجرایی شدن طرح بیت‌الزهرا(س)ها، اولین فعالیت اجتماعی ما رزمایش همدلی بود که رهبری فرمان آن را در دوران شیوع ک...