به کام خیریه
2- اقناع‌سازی

به کام خیریه

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای جذب افراد به خیریه از تکنیک «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما برای جذب افراد به خیریه خدمات مورد نیاز آن قشر یا صنف را با هزینه مناسب‌تر در مسجد به آنها ارائه می‌دادیم، مثلا با هماهنگی نظام مهندسی دستگاه چاپگر تهیه کردیم و اسکن و کپی نقشه‌های ساختمانی را با هزینه کمتر انجام می‌دادیم.

سپس با مراجعه کننده‌ها ارتباط می‌گیریم به ایشان می‌گوییم پولی که به ما می‌دهید خرج هزینه‌های خیریه می‌شود لذت می‌برند. گاهی مثلا هزینه کپی‌ها ۳۰۰ هزارتومان می‌شود و ۵۰۰ هزار تومان می‌پردازند و می‌گویند مابقی پول را هم صرف خیریه نمایید.

برخی‌ها نیز ارتباط خود را حفظ و دوباره ماهانه پول واریز می‌کنند. خیلی‌هایشان نیز جذب مسجد شدند به نماز جماعت مسجدمان می‌آیند، باهم رفاقت و ارتباط داریم و خانواده‌هایشان هم در فضای مسجد رفت و آمد دارند. فقط یک رفتار و اخلاق خوب می‌تواند افراد بسیاری را جذب فعالیت‌ها و کارهای خیر نماید.

این تجربه متعلق به طرح «مرکز نیکوکاری» با 13 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
دویدن پای شناخت دویدن پای شناخت 1- شناسایی
اواخر سال ۹۸ مجمع خیرین را تشکیل دادیم. اول شروع به گفتمان‌سازی کردیم و برای شناسایی افرادی که ما را همراهی کنند جل...
پویش اطعام غدیر پویش اطعام غدیر 4- عملیات
درگذشته برای یک مناسبت، یک نقطه را فعال می‌کردیم. مثلا، برای عید غدیر چهار سال بود که با ظرفیت خیرین مرکز نیکوکاری...
یک‌سو سازی یک‌سو سازی 3- تیم‌سازی
در خیریه، آمایش و تقسیم‌بندی محلات را انجام داده بودیم تا فرد یا گروه یا مؤسسه خیریه‌ای که می‌خواهد اینجا کار کند،...
نمک‌گیر نمک‌گیر 2- اقناع‌سازی
ما در محلات مختلف برای جذب و فعال کردن افراد از همان ابتدا کسی را در موضوعاتی مثل آسفالت کوچه‌ها درگیر نمی‌کردیم؛ ب...
مجمع‌خیرین و گروه‌های جهادی مجمع‌خیرین و گروه‌های جهادی 4- عملیات
هسته اولیه فعالیت‌های ما و شکل‌گیری مجمع‌خیرین و گروه‌های جهادی ابتدا در هیئت امام حسن مجتبی (ع) شکل گرفت. آنجا بچه...