به کام خیریه
2- اقناع‌سازی

به کام خیریه

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای جذب افراد به خیریه از تکنیک «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما برای جذب افراد به خیریه خدمات مورد نیاز آن قشر یا صنف را با هزینه مناسب‌تر در مسجد به آنها ارائه می‌دادیم، مثلا با هماهنگی نظام مهندسی دستگاه چاپگر تهیه کردیم و اسکن و کپی نقشه‌های ساختمانی را با هزینه کمتر انجام می‌دادیم.

سپس با مراجعه کننده‌ها ارتباط می‌گیریم به ایشان می‌گوییم پولی که به ما می‌دهید خرج هزینه‌های خیریه می‌شود لذت می‌برند. گاهی مثلا هزینه کپی‌ها ۳۰۰ هزارتومان می‌شود و ۵۰۰ هزار تومان می‌پردازند و می‌گویند مابقی پول را هم صرف خیریه نمایید.

برخی‌ها نیز ارتباط خود را حفظ و دوباره ماهانه پول واریز می‌کنند. خیلی‌هایشان نیز جذب مسجد شدند به نماز جماعت مسجدمان می‌آیند، باهم رفاقت و ارتباط داریم و خانواده‌هایشان هم در فضای مسجد رفت و آمد دارند. فقط یک رفتار و اخلاق خوب می‌تواند افراد بسیاری را جذب فعالیت‌ها و کارهای خیر نماید.

این تجربه متعلق به طرح «مرکز نیکوکاری» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
36 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
خیریه بین‌المللی انفاق خیریه بین‌المللی انفاق 4- عملیات
ما مجموعه خیریه‌ای به اسم انفاق ایجاد و در یمن، سومالی، غزوه و میانمار پروژه اجرا کردیم. برای مثال مدرسه‌ی میانماری...
شناخت از جمع قرآنی شناخت از جمع قرآنی 1- شناسایی
 سال ۹۸ شهر ما سیل آمد و دیدن آن اوضاع سیل‌زدگان خیلی دلخراش بود. پیش خودم گفتم باید خودمان قدمی برداریم. عده‌ای از...
شبکه‌ی خیریه محلات شبکه‌ی خیریه محلات 3- تیم‌سازی
در حوزه‌ی انجام فعالیت‌های خیریه در شهر، ما ابتدا شروع به شناسایی و آمایش نیازمندان در محلات مختلف کردیم. سپس آمار...
قدرت نفوذ مقبولیت قدرت نفوذ مقبولیت 2- اقناع‌سازی
در یک منطقه مداحی زندگی می‌کند که همه قبولش داشتند. در قانون، یک هیئت‌مدیره باید متشکل از شش نفر باشد؛ ولی هیئت‌مدی...
رفاقتی رفاقتی 2- اقناع‌سازی
در طرح مجمع خیرین ما تلاش می‌کنیم در هر محله افراد همان محل را دغدغه‌مند و پای کار کمک به محرومین بیاوریم. یکی از ر...