به کام خیریه
آقای گران از فعالین حلقهی میانی در راستای جذب افراد به خیریه از تکنیک «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و بیان میکنند:
ما برای جذب افراد به خیریه خدمات مورد نیاز آن قشر یا صنف را با هزینه مناسبتر در مسجد به آنها ارائه میدادیم، مثلا با هماهنگی نظام مهندسی دستگاه چاپگر تهیه کردیم و اسکن و کپی نقشههای ساختمانی را با هزینه کمتر انجام میدادیم.
سپس با مراجعه کنندهها ارتباط میگیریم به ایشان میگوییم پولی که به ما میدهید خرج هزینههای خیریه میشود لذت میبرند. گاهی مثلا هزینه کپیها ۳۰۰ هزارتومان میشود و ۵۰۰ هزار تومان میپردازند و میگویند مابقی پول را هم صرف خیریه نمایید.
برخیها نیز ارتباط خود را حفظ و دوباره ماهانه پول واریز میکنند. خیلیهایشان نیز جذب مسجد شدند به نماز جماعت مسجدمان میآیند، باهم رفاقت و ارتباط داریم و خانوادههایشان هم در فضای مسجد رفت و آمد دارند. فقط یک رفتار و اخلاق خوب میتواند افراد بسیاری را جذب فعالیتها و کارهای خیر نماید.