به کام خیریه
2- اقناع‌سازی

به کام خیریه

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای جذب افراد به خیریه از تکنیک «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما برای جذب افراد به خیریه خدمات مورد نیاز آن قشر یا صنف را با هزینه مناسب‌تر در مسجد به آنها ارائه می‌دادیم، مثلا با هماهنگی نظام مهندسی دستگاه چاپگر تهیه کردیم و اسکن و کپی نقشه‌های ساختمانی را با هزینه کمتر انجام می‌دادیم.

سپس با مراجعه کننده‌ها ارتباط می‌گیریم به ایشان می‌گوییم پولی که به ما می‌دهید خرج هزینه‌های خیریه می‌شود لذت می‌برند. گاهی مثلا هزینه کپی‌ها ۳۰۰ هزارتومان می‌شود و ۵۰۰ هزار تومان می‌پردازند و می‌گویند مابقی پول را هم صرف خیریه نمایید.

برخی‌ها نیز ارتباط خود را حفظ و دوباره ماهانه پول واریز می‌کنند. خیلی‌هایشان نیز جذب مسجد شدند به نماز جماعت مسجدمان می‌آیند، باهم رفاقت و ارتباط داریم و خانواده‌هایشان هم در فضای مسجد رفت و آمد دارند. فقط یک رفتار و اخلاق خوب می‌تواند افراد بسیاری را جذب فعالیت‌ها و کارهای خیر نماید.

این تجربه متعلق به طرح «مرکز نیکوکاری» با 13 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مرکز مشاوره امام رضا علیه‌السلام مرکز مشاوره امام رضا علیه‌السلام 4- عملیات
از بهزیستی و استانداری مجوز گرفتیم و مرکز مشاوره امام رضا علیه‌السلام را ایجاد کردیم. سپس، هم‌زمان با آمدن حاملان پ...
از مشارکت کنندگان به کنشگران نو از مشارکت کنندگان به کنشگران نو 1- شناسایی
برای عملیات‌ها، اولش طوری بود که ما خودمان بدون مشارکت مردم آن محله، می‌رفتیم و همه برنامه‌ها را انجام می‌دادیم و ب...
مجمع‌خیرین و گروه‌های جهادی مجمع‌خیرین و گروه‌های جهادی 4- عملیات
هسته اولیه فعالیت‌های ما و شکل‌گیری مجمع‌خیرین و گروه‌های جهادی ابتدا در هیئت امام حسن مجتبی (ع) شکل گرفت. آنجا بچه...
ریش‌سفیدان همراه ریش‌سفیدان همراه 2- اقناع‌سازی
ما در فعالیت‌های خیریه‌ی خود کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه‌های اشتغال، مسکن، درمان، جهیزیه و...را ایجاد و فعال...
آمایش خیرین آمایش خیرین 1- شناسایی
خیرین شامل همه‌ی ظرفیت‌ها از جمله؛ شرکت‌ها، اداره‌ها، نهادها، معتمدین محل، ریش سفیدها، افرادی که در خانه‌شان صندوق...