
منم تونستم
خانم کهندانی از فعالین حلقهی میانی در توضیح فعالیتهای خود در شاخهی اقناع از تاثیر تسری «حلاوت اثرگذاری» به عنوان یک تکنیک، بیان میکنند:
با کمک مجموعه ی مسجد نزدیکمان، برای کمک به جبهه مقاومت یک بازارچه راه انداختیم. هرکس غذایی درست میکرد و برای فروش میآورد و واقعاً کمکهای زیادی هم جمع شد. دفعه اول افراد را باخبر کردیم و گفتیم تو غذا بپز و به نفع مقاومت بفروش، ما هم همکاری میکنیم.
پیگیری کار از سوی فعالین مسجد موجب تداوم شد. مثلاً یکی گفت من آش میآورم و خود همین باعث شد که تعدادی از افراد همراه شوند.
افراد میدیدند که یک قابلمه ماکارونی نه آنقدر هزینه دارد و نه آنچنان زمانگیر است ولی میتواند به اندازه ۱۰ پرس غذا باشد و هر ظرف را پنجاه هزار تومان بفروشند. اینگونه وقتی دیگران هم میدیدند که با یک کار کوچک میتوانند همراهی کنند، میآمدند و سهیم میشدند. این مسئله تاثیر زیادی در همافزایی و همراه شدن افراد داشت. بین دوستان شور و حال بود و با شوق کارها را انجام میدادند، لوازم را تهیه میکردند و اقلام را میآوردند و میفروختند. همین بروز شوق و ذوق باعث میشد که تعداد دیگری هم بیایند و به این جمع اضافه شوند.
