منم تونستم
2- اقناع‌سازی

منم تونستم

خانم کهندانی از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود در شاخه‌ی اقناع از تاثیر تسری «حلاوت اثرگذاری» به عنوان یک تکنیک، بیان می‌کنند:

 با کمک مجموعه ی مسجد نزدیک‌مان، برای کمک به جبهه مقاومت یک بازارچه راه انداختیم. هرکس غذایی درست می‌کرد و برای فروش می‌آورد و واقعاً کمک‌های زیادی هم جمع شد. دفعه اول افراد را باخبر کردیم و گفتیم تو غذا بپز و به نفع مقاومت بفروش، ما هم همکاری می‌کنیم. 

 پیگیری کار از سوی فعالین مسجد موجب تداوم شد. مثلاً یکی گفت من آش می‌آورم و خود همین باعث شد که تعدادی از افراد همراه شوند.

 افراد می‌دیدند که یک قابلمه ماکارونی نه آنقدر هزینه دارد و نه آنچنان زمان‌گیر است ولی می‌تواند به اندازه ۱۰ پرس غذا باشد و هر ظرف را پنجاه هزار تومان بفروشند. اینگونه وقتی دیگران هم می‌دیدند که با یک کار کوچک می‌توانند همراهی کنند، می‌آمدند و سهیم می‌شدند. این مسئله تاثیر زیادی در هم‌افزایی و همراه شدن افراد داشت. بین دوستان شور و حال بود و با شوق کارها را انجام می‌دادند، لوازم را تهیه می‌کردند و اقلام را می‌آوردند و می‌فروختند. همین بروز شوق و ذوق باعث می‌شد که تعداد دیگری هم بیایند و به این جمع اضافه شوند.

این تجربه متعلق به طرح «یک قابلمه برای فلسطین» با 3 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهناز کهندانی
خانم مهناز کهندانی
3 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
نقشه از من، تبیین از تو نقشه از من، تبیین از تو 1- شناسایی
زمانی که آقا گفتند هر کاری از دستتان برمی‌آید برای لبنان انجام دهید، شروع به فعالیت کردم و جلسات توجیهی گذاشتم. اگر...
کلاسی علیه سکوت کلاسی علیه سکوت 4- عملیات
من معلم ابتدایی هم هستم. ما درس جغرافیا هم با بچه‌ها داشتیم. یکی از درس‌‌ها تاریخ در رابطه با جنگ جهانی اول و دوم ب...
یک عظمت بخشندگی یک عظمت بخشندگی 2- اقناع‌سازی
من ابتدایی هم تدریس می‌کنم و برخی اوقات در خصوص مسئله فلسطین برای بچه‌ها توضیح می‌دهم. یکی از بچه‌ها گفت اگر من مثل...
بازارچه مقاومت بازارچه مقاومت 4- عملیات
"بازارچه مقاومت" را به منظور کمک به جبهه مقاومت راه‌اندازی کردیم. این بازارچه را با همکاری مسجدی که در نزدیکی‌مان ق...
شنوندگان دیروز، راویان فردا شنوندگان دیروز، راویان فردا 5- توانمندسازی
وقتی ایده ی "صندلی صمیمیت" را برای درس فارسی کلاس سوم اجرا کردم، می‌خواستم بچه‌ها نه فقط شنونده، بلکه سازندگان فعال...