بر فرکانس مخاطب
2- اقناع‌سازی

بر فرکانس مخاطب

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع‌سازی دانش‌آموزان برای شرکت در نماز جماعت از تکنیک «پیش‌متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

یکی از کارهای ما احیاء نمازخانه مدرسه بود و هفته‌ای چند جلسه، نماز برگزار می‌کردیم. در مدرسه این‌گونه بود که یک زنگ، بیست دقیقه کلاس را تعطیل می‌کردند و می‌گفتند بچه‌ها باید در نماز شرکت نمایند. بعضی از بچه‌ها وضو هم نمی‌گرفتند؛ اما روش ما در اجرای نماز متفاوت بود. گفتیم ما بعد از اتمام زنگ کلاس می‌آییم؛ یعنی نیم ساعت بعد از اذان، نماز می‌خوانیم. شرکت در نماز اجباری نبود و اعلام نمودیم که هر کسی دوست دارد بیاید.

بعد دیدیم از ۱۱۲ بچه‌های مسجدی‌ و ۱۸۰ نفر دانش‌آموز دیگر که در مدرسه هستند، فقط ۵۰ نفر شرکت دارند. اکثرشان هم بچه‌های مسجدمان هستند. با کلاس‌ها کاری نداشتیم و زنگ‌های تفریح با بچه‌ها مسابقه و سرگرمی و بازی‌های خیلی هیجان‌انگیز که در طرح بهنام بود، مثل: مسابقه نجات تخم‌مرغ را اجرا می‌کردیم. یا در دهه ی فجر، چندین مسابقه پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی و دارت یا سالن فوتسال برگزار می‌نمودیم که استقبال بچه‌ها خیلی خوب بود و باعث می‌شد  با ما ارتباط بگیرند.

این تجربه متعلق به طرح «بچه‌های مسجد» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
37 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
پیش‌نیاز پیش‌نیاز 2- اقناع‌سازی
چند سالی است که در حلقات صالحین فعالیت می‌کنم و اکنون سرمربی صالحین هستم. جلسات عمومی و تخصصی زیادی در موضوعات تربی...
مدرسه فوتبال مدرسه فوتبال 1- شناسایی
ما برای جذب جوانان و نوجوانان به مجموعه‌های خود در راستای ایجاد تحول فرهنگی در شهر، به این نتیجه رسیدیم بهترین چیزی...
نمک پروردگان حسنی نمک پروردگان حسنی 4- عملیات
در نیمه‌ی ماه رمضان، جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام را داشتیم که آن را با عنوان (نمک پروردگان حسنی) برگزار نم...
شناسایی در مسیر آموزش شناسایی در مسیر آموزش 1- شناسایی
پس از اینکه برنامه‌سازی را در ستاد تربیتی غدیر شروع کردیم، چند برنامه تربیتی نیز تولید کرده و در اختیار مربیان مجمو...
اردو، دریچه شناخت اردو، دریچه شناخت 1- شناسایی
اردو یکی از طرح‌هایی بود که چند ماه یکبار یا فصلی انجام می‌شد. بعد از برگزاری چند اردو، به این نتیجه رسیدیم که در ف...