آشنایی مادران
1- شناسایی

آشنایی مادران

خانم زندمحب از فعالین حلقه‌ی میانی در توضیح فعالیت‌های خود برای رصد و شناسایی مادران از تکنیک «حضور در میدان» و «گلوله‌برفی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

در طرح مواسات مادرانه ما از روش‌های مختلف مادران را شناسایی و به گروه مجازی و دورهمی‌های حضوری خود دعوت می‌کنیم. البته گروه مجازی ما به صورت باز نیست که هرکسی لینک را بزند بتواند وارد شود بلکه به صورت گزینش شده افراد دعوت می‌شوند. برای مثال، در مکان‌های عمومی مثل پارک ما وارد جمعی می‌شویم، مادر سه فرزندی می‌بینیم و همان‌جا  لینک را به او می‌دهیم و ارتباط‌گیری از همین‌جا آغاز می‌شود.

هم‌چنین هر کدام از مادران به‌تناسب جلساتی و دورهمی‌هایی که شرکت می‌کنند، مبلغ طرح می‌شوند و افراد دیگر را با خود می‌آوردند. تبلیغ طرح و معرفی آن به افراد علاقه‌مند هم عموما به همین صورت چهره به چهره میان مادران انجام می‌شود.

افرادی که وارد گروه می‌شوند، رصد شده و از نظر سن، شغل، تعداد فرزندان، میزان تحصیلات پایش می شوند. البته از آن‌جایی که الان به‌صورت محله محور شدیم، خود سرگروه‌ها رصد می‌کنند و اعلام می‌کنند که من در گروهم این تعداد افراد را دارم که دو فرزندی‌، چهارفرزندی‌ و یا مجرد هستند. به این صورت ما نسبت به افراد شناخت پیدا می‌کنیم.

 

این تجربه متعلق به طرح «مواسات مادرانه» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهزاد زند‌محب
خانم مهزاد زند‌محب
4 تجربه
دبیر آموزش‌وپرورش و خالق طرح مواسات مادرانه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
باشگاه زوج‌های جوان باشگاه زوج‌های جوان 4- عملیات
هر زوجی که در بحث ازدواج آسان به ما مراجعه می‌کند و تاریخ عقدش از سال ۹۷ به بعد است را در باشگاه زوج‌های جوان عضو و...
تو نیکی میکن و در دجله انداز تو نیکی میکن و در دجله انداز 2- اقناع‌سازی
در اواخر سال ۱۴۰۰ یک مرکز مشاوره اسلامی خانواده راه انداختیم. دو مرد روحانی، دو مرد با مدرک کارشناس ارشد روانشناسی...
ساماندهی گروه‌های مادرانه ساماندهی گروه‌های مادرانه 3- تیم‌سازی
برای ساماندهی گروه‌های مادرانه افراد را از زمان ورود به گروه رصد می‌کنیم و نهایتا افراد توانمند به عنوان سرگروه انت...
مدرسه تعالی رهبری مدرسه تعالی رهبری 5- توانمندسازی
در زمان تشکیل و تکثیر گروه‌های نهضت مادری در محله‌ها مبانی فکری‌مان را قوی کردیم، یعنی مطالعات جدی روی بحث مواسات و...
سوار بر موج ذائقه سوار بر موج ذائقه 2- اقناع‌سازی
همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، پای کار مردم برویم که اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل بشود، به ما بیشتر اعت...