دانش‌آموزان و مسجد
2- اقناع‌سازی

دانش‌آموزان و مسجد

آقای گران از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای جذب دانش‌آموزان به مسجداز تکنیک «ترسیم دورنگار» و «تایید و تشویق» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

دو نفر از دانش‌آموزان جذب مسجد شده بودند. از آنها پرسیدم: «بچه‌ها درستان چطور است؟» گفتند ضعیف است. گفتم: «من برایتان کلاس برگزار می‌کنم؛ اما کلاس که با دو نفر نمی‌شود! هم‌کلاسی‌هایتان را هم بیاورید.» روز بعد با شش نفر برگشتند. به‌این ترتیب برای ترغیب بیشتر آنها به حضور در مسجد، گفتم: «ما علاوه بر کلاس آموزشی، بازی می‌کنیم، مسابقه می‌گذاریم و اردو می‌بریم. درست است که تعدادتان کم است؛ ولی فعالیت‌های زیادی انجام خواهیم داد».

برایشان به‌عنوان جایزه، بن خرید از بوفه مدرسه چاپ کردم. مبلغ بن، هزار تومان بود. با هزار تومان می‌توانستند کیک یا بیسکویت بگیرند. به بعضی‌ها که خیلی خوب بودند، دو یا سه یا درنهایت پنج بن هزارتومانی؛ یعنی پنج هزار تومان بن می‌دادم. با بوفه مدرسه هماهنگ کردیم. بعد می‌رفتیم بن‌ها را تحویل می‌گرفتیم و پولش را می‌پرداختیم. وقتی این بچه‌ها در زنگ تفریح با آن بن‌ها خرید می‌کنند، بچه‌های دیگر نیز ماجرای بن‌ها را می‌پرسند. همین ماجرا موجب جذب دانش‌آموزان دیگر نیز گردید تا تعدادشان نزدیک به  ۲۵ نفر رسید.

این تجربه متعلق به طرح «بچه‌های مسجد» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ابوالفضل گران
آقای ابوالفضل گران
36 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
فعالیت قابل دفاع فعالیت قابل دفاع 2- اقناع‌سازی
ماموریت ما در ستاد تربیتی غدیر این است که فضای نظری، مطالعات و پژوهش‌هایی که در حوزه تربیت وجود دارد را با تولید بر...
ظرفیت نوجوانان ظرفیت نوجوانان 4- عملیات
برای فعال کردن و پای‌کار آوردن نوجوانان در بحث‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اولین قدم و نشستی که داشتیم با خود نوجوانان...
طرح «ولی نعمتان» طرح «ولی نعمتان» 4- عملیات
توجه به مناطق محروم و محرومیت زدایی تربیتی در این مناطق به منظور تحقق عدالت تربیتی از سال ۱۳۹۹  با اجرای طرح «ولی‌ن...
اردو، رزم‌گاه شناخت اردو، رزم‌گاه شناخت 1- شناسایی
پس از مدتی فعالیت در فضای مجازی با بهتر شدن شرایط کرونا برای شروع فعالیت‌ها در فضای حقیقی به این نتیجه رسیدیم که به...
ستاد تربیتی غدیر ستاد تربیتی غدیر 4- عملیات
در سال ۱۳۹۳ پس از حدود ۸ سال مطالعه تخصصی در حوزه تربیت تصمیم گرفتم، پژوهش‌ها، تحقیقات و فضای نظری که در موضوع تربی...