نمک‌گیر
2- اقناع‌سازی

نمک‌گیر

آقای حسین‌آبادی از فعالین حلقه‌ی میانی برای جذب و فعال کردن افراد در محلات مختلف از تکنیک «هویت‌ بخشی به افراد» و «ایجاد عملیات عملیات آزمایشی و نمونه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما در محلات مختلف برای جذب و فعال کردن افراد از همان ابتدا کسی را در موضوعاتی مثل آسفالت کوچه‌ها درگیر نمی‌کردیم؛ بلکه وقتی در محله‌ای نیازمندی وجود داشت، برایش بسته‌ی غذایی تهیه و جهت رساندن بسته به آنان، فردی را در همان محله با خودمان همراه می‌کردیم. 

 در مرحله‌‌ی بعد اگر در آن محل مسجد یا تکیه‌ای نیاز بود احداث شود، با خیرین صحبت می کردیم و زمینی را به این کار اختصاص می‌دادیم، این بچه‌ها می‌دیدند در یک کوچه دو تا بنز شن ریخته می‌شود، یک جایی مرکز نیکوکاری شکل می‌گیرد.

از آن طرف خانواده می‌دید بچه‌اش هیئت می‌رود و خیالش از بابت او آسوده می‌شد. در خانواده‌ی دیگری اگر فرد بیکاری وجود داشت ما برای کار معرفی‌اش می‌کردیم.  همین خروجی‌های کوچک از کار برای افراد دلگرم کنند بود. به‌این ترتیب ما با طراحی عملیات‌های کوچک که خروجی آن مشخص است، افراد را در این کار پایبند می‌کردیم.

 

این تجربه متعلق به طرح «محله مهربانی» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهران کدخدا حسین‌آبادی
آقای مهران کدخدا حسین‌آبادی
13 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
خنکای تابستان خنکای تابستان 4- عملیات
شهرستان دره شهر از مناطق گرمسیر کشور است و تابستان‌های طولانی و خیلی گرمی دارد. با دوستان خود در بهار سال ۱۴۰۰ تصمی...
فقیر و غنی به عشق غدیر فقیر و غنی به عشق غدیر 4- عملیات
تیمی که در ایام سیل لرستان ساخته بودیم، ارتباطش حفظ شد و تبدیل به چند گروه جهادی شدیم. عید غدیر سال گذشته ستاد برکت...
توزیع مهربانی توزیع مهربانی 4- عملیات
تا سال ۹۸ و قبل از کرونا، توزیع تمام بسته‌های سبدکالای نهادها به همان‌ شکل سنتی، برعهده خود ما بود. بسته‌ها را با م...
برای خوشحالی امام‌عصر(عج) برای خوشحالی امام‌عصر(عج) 2- اقناع‌سازی
بعد از اینکه صحنه های دل‌خراش سیل را در شهرمان دیدیم، گفتیم باید خودمان قدمی برداریم. از قبل به سبب کارهای فرهنگی و...
محله مهربانی محله مهربانی 4- عملیات
از جمله مناطقی که همواره دچار مشکلات و معضلاتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و رفاهی است، حاشیه شهرهاست. با سک...