نمک‌گیر
2- اقناع‌سازی

نمک‌گیر

آقای حسین‌آبادی از فعالین حلقه‌ی میانی برای جذب و فعال کردن افراد در محلات مختلف از تکنیک «هویت‌ بخشی به افراد» و «ایجاد عملیات عملیات آزمایشی و نمونه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

ما در محلات مختلف برای جذب و فعال کردن افراد از همان ابتدا کسی را در موضوعاتی مثل آسفالت کوچه‌ها درگیر نمی‌کردیم؛ بلکه وقتی در محله‌ای نیازمندی وجود داشت، برایش بسته‌ی غذایی تهیه و جهت رساندن بسته به آنان، فردی را در همان محله با خودمان همراه می‌کردیم. 

 در مرحله‌‌ی بعد اگر در آن محل مسجد یا تکیه‌ای نیاز بود احداث شود، با خیرین صحبت می کردیم و زمینی را به این کار اختصاص می‌دادیم، این بچه‌ها می‌دیدند در یک کوچه دو تا بنز شن ریخته می‌شود، یک جایی مرکز نیکوکاری شکل می‌گیرد.

از آن طرف خانواده می‌دید بچه‌اش هیئت می‌رود و خیالش از بابت او آسوده می‌شد. در خانواده‌ی دیگری اگر فرد بیکاری وجود داشت ما برای کار معرفی‌اش می‌کردیم.  همین خروجی‌های کوچک از کار برای افراد دلگرم کنند بود. به‌این ترتیب ما با طراحی عملیات‌های کوچک که خروجی آن مشخص است، افراد را در این کار پایبند می‌کردیم.

 

این تجربه متعلق به طرح «محله مهربانی» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهران کدخدا حسین‌آبادی
آقای مهران کدخدا حسین‌آبادی
13 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
در تکاپوی کنشگر در تکاپوی کنشگر 1- شناسایی
در شهرستان دره‌شهر ما برای شناسایی افرادی که بتوانند ما را در حمایت و کار برای محرومین همراهی کنند، اول به سراغ هیئ...
تضمین مشارکت محلی تضمین مشارکت محلی 2- اقناع‌سازی
یک گروه، معتمدین محل بودند. کسانی که مردم بیشترین مراجعه را به آنها داشتند. مثلا، یک شیخ، پیرمرد، مداح، رئیس قبیله...
تامین برنج تامین برنج 4- عملیات
یکی از طرح‌های ما برای تهیه‌ی برنج خانواده‌های نیازمند این بود که تلاش کردیم گونی‌هایی را فراهم کنیم و به برنج‌‌کار...
مردم پای‌کار مردم پای‌کار 4- عملیات
محرومیت یعنی نبود اماکن و امکاناتی که باید عامه مردم داشته باشند؛ یعنی مثلا اگر مسجدی نباشد همه مردم چه نیازمند و غ...
تخصص تو، مسئولیت تو تخصص تو، مسئولیت تو 3- تیم‌سازی
در آن اوضاع سخت سیل لرستان، فقط می‌شد کارها را تیمی پیش برد. در آن سرما و اوضاع سیل‌زده هر کس چیزی می‌آورد و مایحتا...