ایجاد حس همدلی
2- اقناع‌سازی

ایجاد حس همدلی

آقای بازگیر از فعالین حلقه‌ی میانی برای جذب افراد به کارهای خیریه از تکنیک «پیش متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

در طرح مجمع خیرین برای اینکه این ساختار مردمی در کار ما ایجاد شود و افراد احساس همدلی کنند، همه مشکلات و دلایل لزوم همکاری در این زمینه را این‌طور برایشان شرح می‌دهم که وقتی شما در محرومیت‌زدایی منطقه خود مشارکت داشته باشید، اگر شبی بخواهید یک لقمه گوشتی را کباب کنید و بویش بلند ‌شود، دیگر نگران همسایه‌ات که بچه یتیم دارد نیستی و با آرامش شامت را می‌خوری چون از قبل یک کیسه برنج درب خانه او گذاشته‌ای.

وقتی برای بچه خودت لباسی تهیه می‌کنی، آرامش داری که یک جفت کفش هم برای بچه همسایه نیازمندت تهیه کرده‌ای، با وجود اینکه از جیب خودت این هزینه را نکردی و از کسی گرفتی و کمکش کردی، اما حداقل می‌دانی که او هم نیازمندی‌اش تأمین است و با آرامش زندگی می‌کنی. به این‌صورت آنها را ترغیب می‌کردم تا خودشان دغدغه‌مند و در زمینه‌ی کمک به محرومین فعال شوند. 

این تجربه متعلق به طرح «مجمع خیرین» با 14 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
15 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
به کام خیریه به کام خیریه 2- اقناع‌سازی
ما برای جذب افراد به خیریه خدمات مورد نیاز آن قشر یا صنف را با هزینه مناسب‌تر در مسجد به آنها ارائه می‌دادیم، مثلا...
تضمین مشارکت محلی تضمین مشارکت محلی 2- اقناع‌سازی
یک گروه، معتمدین محل بودند. کسانی که مردم بیشترین مراجعه را به آنها داشتند. مثلا، یک شیخ، پیرمرد، مداح، رئیس قبیله...
شناخت واسطین خیر شناخت واسطین خیر 1- شناسایی
از آغاز آمایش در سال ۹۴ در روستاها نیز فعالیت داشتیم؛ ولی نامنظم و نامرتب بود. برای مثال، در یک ماه مبارک رمضان، حد...
پویش اطعام غدیر پویش اطعام غدیر 4- عملیات
درگذشته برای یک مناسبت، یک نقطه را فعال می‌کردیم. مثلا، برای عید غدیر چهار سال بود که با ظرفیت خیرین مرکز نیکوکاری...
هر محله یک آشپزخانه هر محله یک آشپزخانه 4- عملیات
در جشن عید غدیر دو سال است که پویش اطعام غدیر را برگزار می‌کنیم.به طور معمول در این‌جور برنامه‌ها از مردم پول جمع م...