شبکه‌ی قرآنی
2- اقناع‌سازی

شبکه‌ی قرآنی

آقای فتحی در طرح قرآنی خود در راستای اقناع‌سازی مخاطبان برای جذب به فعالیت‌های قرآنی از تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» بهره گرفته و بیان می‌کنند:

ما در سطح استان کرمان شبکه‌ای ایجاد کردیم به این صورت که ۲۳ شهرستان هر کدام یک شورا و رابط کارگروهی داشتند. اعضای شورا از فعالین قرآنی رسمی مثل سازمان تبلیغات و مردمی بودند که به فعالیت قرآنی شهرت داشتند. ما در هر شهرستانی از استان کرمان که می‌رفتیم با فرماندار، شهردار و ائمه‌ی جمعه‌ی شهرستان جلسه می‌گذاشتیم و آن‌ها را نسبت به کار قرآنی خودمان توجیه می‌کردیم.

خدمت نماینده‌ی رهبری در استان کرمان رفتیم و درباره‌ی طرح توضیح دادیم و ایشان پذیرفت و ما درخواست کردیم فرم حامیان بنیاد را پر کنند و به عنوان اولین حامی تکمیل کردند.
هم چنین خواستیم در جلسه‌ی ماهانه‌ای که به عنوان امام جمعه‌ی کرمان با ائمه‌ی جمعه‌ی شهرستان‌ها دارند ما نیز حضور پیدا کنیم و طرح‌مان را ارائه دهیم، جلسه‌ی خوبی شد و ۷۰ درصد از اعضای جلسه فرم را تکمیل کردند و وقتی آن‌ها به شهرستان‌های خودشان برگشتند بیش از ۸۰۰ نفر در سطح استان جذب بنیاد انصار القرآن شد.

مجری طرح:
تصویر آواتار احمد فتحی
آقای احمد فتحی
1 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
جلسات خانگی قرآن جلسات خانگی قرآن 4- عملیات
ده سال بود که مربی قرآن مسجد محله‌مان بودم، تا اینکه از جبهه فرهنگی استان تماس گرفتند و در جلسه‌ای از ما خواستند در...
گسترش نور قرآن گسترش نور قرآن 1- شناسایی
ابتدا با مادران بچه‌هایی که به کلاس آموزش قرآن می‌آمدند صحبت کردم تا هر کدام که می‌توانند در کلاس‌های آموزش مربی شر...
در موازات فعالیت‌های قرآنی در موازات فعالیت‌های قرآنی 1- شناسایی
فعالیت‌های ما محدود و معطوف به کار قرآنی نمی‌شد، به موازات فعالیت‌های قرآنی، کارها و کنش‌های اجتماعی دیگری هم داشتی...
پرورش مربی پرورش مربی 5- توانمندسازی
ما برای هر خانه‌ی دین و زندگی نیاز به استاد داشتیم، مربی‌ها عموما از بیرون استان می‌آمدند و بومی نبودند. با دوستان...
توجیه مربیان قرآن توجیه مربیان قرآن 2- اقناع‌سازی
به روستا‌ها می‌رفتیم و با مربیان قرآنی که اطلاعی از جلسات قرآن نداشتند، صحبت می‌کردیم. درباره‌ی فرمایشات رهبری در خ...