شبکه‌ی قرآنی
2- اقناع‌سازی

شبکه‌ی قرآنی

آقای فتحی در طرح قرآنی خود در راستای اقناع‌سازی مخاطبان برای جذب به فعالیت‌های قرآنی از تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» بهره گرفته و بیان می‌کنند:

ما در سطح استان کرمان شبکه‌ای ایجاد کردیم به این صورت که ۲۳ شهرستان هر کدام یک شورا و رابط کارگروهی داشتند. اعضای شورا از فعالین قرآنی رسمی مثل سازمان تبلیغات و مردمی بودند که به فعالیت قرآنی شهرت داشتند. ما در هر شهرستانی از استان کرمان که می‌رفتیم با فرماندار، شهردار و ائمه‌ی جمعه‌ی شهرستان جلسه می‌گذاشتیم و آن‌ها را نسبت به کار قرآنی خودمان توجیه می‌کردیم.

خدمت نماینده‌ی رهبری در استان کرمان رفتیم و درباره‌ی طرح توضیح دادیم و ایشان پذیرفت و ما درخواست کردیم فرم حامیان بنیاد را پر کنند و به عنوان اولین حامی تکمیل کردند.
هم چنین خواستیم در جلسه‌ی ماهانه‌ای که به عنوان امام جمعه‌ی کرمان با ائمه‌ی جمعه‌ی شهرستان‌ها دارند ما نیز حضور پیدا کنیم و طرح‌مان را ارائه دهیم، جلسه‌ی خوبی شد و ۷۰ درصد از اعضای جلسه فرم را تکمیل کردند و وقتی آن‌ها به شهرستان‌های خودشان برگشتند بیش از ۸۰۰ نفر در سطح استان جذب بنیاد انصار القرآن شد.

مجری طرح:
تصویر آواتار احمد فتحی
آقای احمد فتحی
1 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
برپایی نور، محله به محله برپایی نور، محله به محله 1- شناسایی
اولین جلسه خانگی قرآن را در ماه رمضان ۱۴۰۰ برگزار کردیم. آن موقع روز اول ماه مبارک رمضان اولین جلسه خانگی را با چها...
تو به من معرفی کن تو به من معرفی کن 1- شناسایی
در کل کشور، محله ‌به‌ محله و خیابان ‌به ‌خیابان، جلسه‌های قرآن وجود دارد که خانم‌ها دور هم جمع می‌شوند و روخوانی قر...
دوره‌ی تربیت مربی ریحانه النبی دوره‌ی تربیت مربی ریحانه النبی 5- توانمندسازی
در شهرک منظریه پس از شناسایی کنشگران، فعالان و مستعدان قرآنی سعی کردیم با برگزاری دوره‌های روخوانی، روانخوانی، تربی...
از من به تو رسیدن از من به تو رسیدن 1- شناسایی
در خصوص طرح خانه‌های دین و زندگی، ما هیچ‌گونه تبلیغی نداشتیم و ماجرای فعالیت ما صرفا به‌صورت دهان به دهان چرخید و ج...
جلسات خانگی قرآن جلسات خانگی قرآن 4- عملیات
ده سال بود که مربی قرآن مسجد محله‌مان بودم، تا اینکه از جبهه فرهنگی استان تماس گرفتند و در جلسه‌ای از ما خواستند در...