حرکت قرآنی دانش‌آموزان
2- اقناع‌سازی

حرکت قرآنی دانش‌آموزان

خانم اکبرزاده از حلقه‌‌های میانی فعال در حوزه قرآن، در راستای همراه کردن دانش‌آموزان در برپایی جلسات خانگی قرآن از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای گسترش بیشتر جلسات خانگی قرآن از ظرفیت دانش‌آموزانی که در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کرده و توانمند شده بودند نیز استفاده کردیم. در ابتدا برای ترغیب بچه‌ها و هویت دادن به آنها، با هماهنگی خانم حسینی که در دارالقرآن خفر بودند، برای بچه‌ها گواهی صادر کردیم. 

وقتی گواهی را به بچه‌ها ‌دادیم، به آنها ‌گفتیم شما الان مربی قرآن هستید و می‌توانید حرکت کوچک و قشنگی در خانه‌های خودتان انجام دهید. جلسه کوچکی برای خانواده داشته ‌باشید؛ پدر، مادر، خواهر، برادر، اقوام و دوستان خود را دعوت کنید و به صورت مستمر این جلسات را برپا کنید. بچه‌ها با دریافت گواهی خیلی دلگرم شدند و استقبال بسیار خوبی از این طرح کردند و شصت جلسه خانگی قرآن توسط همین دانش‌آموزان راه‌اندازی شد.

این تجربه متعلق به طرح «هر خانه یک جلسه قرآنی» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار اکبرزاده
خانم اکبرزاده
9 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
نهضت سوادآموزی قرآن نهضت سوادآموزی قرآن 4- عملیات
از سال‌ها پیش دغدغه آموزش دیدن و آموزش دادن قرآن را داشتم، ابتدا با شرکت در کلاس‌ها و جلسات قرآنی، در این حوزه توان...
شبکه‌ی قرآنی شبکه‌ی قرآنی 2- اقناع‌سازی
ما در سطح استان کرمان شبکه‌ای ایجاد کردیم به این صورت که ۲۳ شهرستان هر کدام یک شورا و رابط کارگروهی داشتند. اعضای ش...
بیا با هم بفهمیم بیا با هم بفهمیم 2- اقناع‌سازی
هر خانه‌ی دین علاوه بر فعالیت معمول جلسه‌ها، یعنی قرائت قرآن، تدریس مباحث مختلف و مشاوره، فعالیت‌هایی دیگری نیز داش...
قاف «قرآن، آرامش فلارد» قاف «قرآن، آرامش فلارد» 4- عملیات
در حوزه فعالیت‌های قرآنی در ابتدا فقط قاری قرآن بودم، اما در ادامه با پیشنهاد دوستان تصمیم گرفتم در حوزه‌های دیگر م...
استمرار جلسات خانگی قرآن استمرار جلسات خانگی قرآن 2- اقناع‌سازی
  استمرار جلسات خانگی باید یک محرک داشته باشد، ما از فضای رسانه برای مستندسازی جلسات خانگی قرآن به خوبی استفاده کرد...