حرکت قرآنی دانش‌آموزان
2- اقناع‌سازی

حرکت قرآنی دانش‌آموزان

خانم اکبرزاده از حلقه‌‌های میانی فعال در حوزه قرآن، در راستای همراه کردن دانش‌آموزان در برپایی جلسات خانگی قرآن از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای گسترش بیشتر جلسات خانگی قرآن از ظرفیت دانش‌آموزانی که در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کرده و توانمند شده بودند نیز استفاده کردیم. در ابتدا برای ترغیب بچه‌ها و هویت دادن به آنها، با هماهنگی خانم حسینی که در دارالقرآن خفر بودند، برای بچه‌ها گواهی صادر کردیم. 

وقتی گواهی را به بچه‌ها ‌دادیم، به آنها ‌گفتیم شما الان مربی قرآن هستید و می‌توانید حرکت کوچک و قشنگی در خانه‌های خودتان انجام دهید. جلسه کوچکی برای خانواده داشته ‌باشید؛ پدر، مادر، خواهر، برادر، اقوام و دوستان خود را دعوت کنید و به صورت مستمر این جلسات را برپا کنید. بچه‌ها با دریافت گواهی خیلی دلگرم شدند و استقبال بسیار خوبی از این طرح کردند و شصت جلسه خانگی قرآن توسط همین دانش‌آموزان راه‌اندازی شد.

این تجربه متعلق به طرح «هر خانه یک جلسه قرآنی» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار اکبرزاده
خانم اکبرزاده
9 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
بزرگان قرآنی بزرگان قرآنی 2- اقناع‌سازی
ما در راستای ترغیب همشهریان خود برای تشکیل جلسات خانگی قرآن پویش «ستاره‌های زمین» را بومی‌سازی کردیم. پویش ستاره‌ها...
خانه‌های دین و زندگی خانه‌های دین و زندگی 4- عملیات
سال ۹۶ بود که احساس کردم در کارم خلاء وجود دارد. من یک فعال فرهنگی و اجتماعی بودم که از جلسه‌های قرآن خانگی به موسس...
کار با نوجوانان کار با نوجوانان 4- عملیات
سال ۷۹ که کلاس پنجم ابتدایی بودم  اذان گفتن در مسجد را شروع کردم، متاسفانه آن‌قدر در مسجد اذان گفته نشده بود که مرد...
کلید مقبولیت کلید مقبولیت 2- اقناع‌سازی
در تعدادی از روستاها، افرادی بودند که سواد قرآنی داشتند اما فعالیتی انجام نمی‌دادند. این افراد را شناسایی کردم سپس...
خانه‌های قرآنی خانه‌های قرآنی 4- عملیات
تا کلاس پنجم درس خواندم اما علاقه به قرآن باعث شد به سمت حفظ قرآن بروم. در ابتدا روخوانی قرآن را در هیئت الزهرا(س)...