اثر مهربانی
2- اقناع‌سازی

اثر مهربانی

آقای خویینی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع مردم برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که صاحب آنجا به شدت با اسلام و نظام مخالف بود و به عیان مخالفت خود را اعلام می‌کرد. ما به آن‌جا رفتیم و هزینه‌ی ده مرغ را به ایشان دادیم و گفتیم اگر کسی گلایه کرد و پول نداشت از این مرغ‌ به آن‌ها بدهید. ایشان پرسیدند اسم شما رو بگم؟ گفتم نه لازم نیست از طرف خودتون بدید، این کار تکرار شد و چندین بار ما تعداد زیادی مرغ را خریداری کردیم و مسئول پخش آن را خود ایشان گذاشتیم.

این شخص بعد‌ها به صورتی رویه‌اش عوض شد که از ارادتمندان به اهل‌بیت قرار گرفت تا جایی که ما در یکی از مراسم‌های خود از ایشان دعوت و تقدیر کردیم. ما معتقدیم گاهی وقت‌ها برای هدایت مردم، «توجه کردن به آن‌ها» کافی است.

مجری طرح:
تصویر آواتار حسنعلی خویینی
حجت‌الاسلام حسنعلی خویینی
3 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
به سمت زندگی اسلامی به سمت زندگی اسلامی 4- عملیات
 ما هیأت دخترانه شکوفا را برای دختران نوجوان ذیل جلسات خانگی تشکیل دادیم. دختران‌ نوجوان ثبت‌نام کردند و ما برای ای...
همایش، بستری برای شناسایی همایش، بستری برای شناسایی 1- شناسایی
هیئت دخترانه بنت‌الهدی با نقش‌آفرینی خود نوجوانان برپا شده بود و بازخورد بسیار خوبی از نوجوانان دریافت می‌کردیم. اب...
خودت انتخاب کن خودت انتخاب کن 2- اقناع‌سازی
پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌ی دین، اگر چند نفری که تازه آمده‌اند، همان ابتدا از کلاس‌ها خوششان نیاید و بر...
مفیده، پس میام مفیده، پس میام 2- اقناع‌سازی
در حوزه برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌های دین، برای اولین بار خودم رفتم و تک‌به‌تک و چهره‌به‌چهره با خانواده‌ها و...
یاد بگیر و یاد بده یاد بگیر و یاد بده 4- عملیات
ما در جلسات روضه‌های خانگی می‌خواستیم خود مخاطبین و مهمانانی که در جلسات حضور پیدا می‌کردند را فعال کنیم و در حرکت...