اثر مهربانی
2- اقناع‌سازی

اثر مهربانی

آقای خویینی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع مردم برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که صاحب آنجا به شدت با اسلام و نظام مخالف بود و به عیان مخالفت خود را اعلام می‌کرد. ما به آن‌جا رفتیم و هزینه‌ی ده مرغ را به ایشان دادیم و گفتیم اگر کسی گلایه کرد و پول نداشت از این مرغ‌ به آن‌ها بدهید. ایشان پرسیدند اسم شما رو بگم؟ گفتم نه لازم نیست از طرف خودتون بدید، این کار تکرار شد و چندین بار ما تعداد زیادی مرغ را خریداری کردیم و مسئول پخش آن را خود ایشان گذاشتیم.

این شخص بعد‌ها به صورتی رویه‌اش عوض شد که از ارادتمندان به اهل‌بیت قرار گرفت تا جایی که ما در یکی از مراسم‌های خود از ایشان دعوت و تقدیر کردیم. ما معتقدیم گاهی وقت‌ها برای هدایت مردم، «توجه کردن به آن‌ها» کافی است.

مجری طرح:
تصویر آواتار حسنعلی خویینی
حجت‌الاسلام حسنعلی خویینی
3 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
در جست‌وجوی راهبر محله در جست‌وجوی راهبر محله 1- شناسایی
در ابتدا خانم‌ها به صورت هفتگی، یک روز در پایگاه، یک روز در مسجد جمع می‌شدند و کلاس قرآن برگزار می‌کردیم. اما پس از...
این پرچم دست توست این پرچم دست توست 2- اقناع‌سازی
برای گسترش فعالیت‌ها در مناطق محروم باید افراد بیشتری دغدغه‌مند و فعال می‌شدند. به همین منظور ما گروهی از جوانان را...
توانمندسازی مبلغین توانمندسازی مبلغین 5- توانمندسازی
در طرح رضوان هر دو هفته یک بار جلسات آموزش و توانمندسازی را برای مبلغین برگزار می‌کردیم. حدود ۴ تا ۶ ساعت بود، زمان...
بال‌گستری برای نیکی بال‌گستری برای نیکی 1- شناسایی
ما طرح‌های خیریه‌ی متفاوتی را در شهر خود اجرا می‌کردیم و هر چندوقت یک‌بار در فضای مجازی روی یکی از طرح‌های خیریه تب...
استعدادیابی در روضه استعدادیابی در روضه 1- شناسایی
با اجرای طرح رضوان موجی ایجاد شد که حدود ۳۷۰ جلسه خانگی برگزار کردیم و با حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر ارتباط چهره به چهر...