اثر مهربانی
2- اقناع‌سازی

اثر مهربانی

آقای خویینی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای اقناع مردم برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که صاحب آنجا به شدت با اسلام و نظام مخالف بود و به عیان مخالفت خود را اعلام می‌کرد. ما به آن‌جا رفتیم و هزینه‌ی ده مرغ را به ایشان دادیم و گفتیم اگر کسی گلایه کرد و پول نداشت از این مرغ‌ به آن‌ها بدهید. ایشان پرسیدند اسم شما رو بگم؟ گفتم نه لازم نیست از طرف خودتون بدید، این کار تکرار شد و چندین بار ما تعداد زیادی مرغ را خریداری کردیم و مسئول پخش آن را خود ایشان گذاشتیم.

این شخص بعد‌ها به صورتی رویه‌اش عوض شد که از ارادتمندان به اهل‌بیت قرار گرفت تا جایی که ما در یکی از مراسم‌های خود از ایشان دعوت و تقدیر کردیم. ما معتقدیم گاهی وقت‌ها برای هدایت مردم، «توجه کردن به آن‌ها» کافی است.

مجری طرح:
تصویر آواتار حسنعلی خویینی
حجت‌الاسلام حسنعلی خویینی
3 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
حوضچه جذب حوضچه جذب 1- شناسایی
با نظام مهندسی شهر پل‌سفید که کارهای ساختمانی را انجام می‌دهد، صحبت کردم. گفتم: افراد را برای گرفتن اسکن و کپی از ب...
هدیه‌ای برای اربعین هدیه‌ای برای اربعین 4- عملیات
قبل از اربعین به بچه‌های دهه هشتادی گفتم بیایید یک کار برای اربعین  آقا اباعبدالله‌(ع) انجام دهیم. برای بچه‌های کوچ...
صفر تا صد برگزاری هیئت نوجوانان صفر تا صد برگزاری هیئت نوجوانان 5- توانمندسازی
برگزاری هیئت ویژه نوجوانان، راهکارها و ظرافت‌های خاص خودش را دارد. به همین علت پس از اینکه افرادی می‌پذیرفتند در من...
شروع از تو، کمک از ما شروع از تو، کمک از ما 2- اقناع‌سازی
اولین جلسه‌‌ی روضه‌ی خانگی که در طرح رضوان گذاشتیم مصادف با شهادت خانم فاطمه زهرا(س) در اواخر دی ماه ۱۴۰۱ بود، وقتی...
مجمع هیئت رایة العباس مجمع هیئت رایة العباس 3- تیم‌سازی
اواخر سال، ۸۹ به همراه دو نفر از دوستان، در مسجد دور هم نشستیم و عنوان کردیم که شهرمان فقط محرم و ماه رمضان برنامه...