یادداشت اقناع‌سازی تکنیک «توجه به آگاهی و تجربه مشترک» | مدرسه حرکت

اقناع‌سازی تکنیک «توجه به آگاهی و تجربه مشترک»

لازم است قبل از ارتباط جدی و هدفمند با مخاطب خود، شناخت دقیقی از او داشته باشیم. اما در کنار توجه به نیازها و انگیزه‌های مخاطب، پیدا کردن اشتراکات بخصوص تجربه و فهم مشترک، می‌تواند ما را در نزدیک کردن به مخاطب و اقناع او، یاری سازد.
به زبان دیگر یا شباهت و ویژگی مشترک میان ما وجود دارد که باید آنها را کشف نموده و روی آنها تکیه کنیم یا این ویژگی‌ها و فهم مشترک وجود ندارد و ما باید آنها را خلق نماییم.‌

نکته: چه به واسطه‌ی یافتن اشتراکات و چه به واسطه‌ی ساختن اشتراکات، باید مخاطب را با خود، همنوا و هم‌مسیر نمایی