
اقناعسازی تکنیک «هویتبخشی به افراد»
از دیگر تکنیکهای مهم در متقاعدسازی مخاطب، هویتبخشی به افراد است. انسانها همواره نیاز به هویت و نقش اجتماعی دارند که بخش اعظمی از این موضوع با عضویت در گروهها عملی میشود. در گروه، میتوان به واسطه استفاده از قابلیت «واگیری فکری»، رفتار یا اعتقادی خاص را به اعضای گروه، سرایت داد. منظور از واگیری فکری آن است که اگر یک تفکر و یا اعتقاد در یک گروه مطرح شود و مورد پذیرش بخشی از آن گروه واقع شود، به مرور به سایر افراد نیز سرایت کرده و اصطلاحات آنها نیز این تفکر و اعتقاد را وامیگیرند. لذا میتوان گفت که گروه، بهترین فضا برای تأثیرگذاری و اقناع افراد است.
نکته: ممکن است شما به واسطه طرحی که در ذهن خود دارید، ابتدا به سراغ گروهسازی و عضویت افراد در این گروههای تازه تأسیس بروید و یا آنکه با استفاده از ظرفیت گروههای موجود، سعی کنید گروهها و به طور خاص مسئولین گروهها را با خود همراه نمایید تا به این وسیله، اعضای گروه نیز با شما همراه گردند.