یادداشت رویداد «(همایش، سخنرانی و...)» | مدرسه حرکت

رویداد «(همایش، سخنرانی و...)»

یکی از روش‌های بسیار کلیدی و مناسب برای شناسایی کنشگران مورد نظر، طراحی رویدادهایی است که براساس نیاز مخاطبین و در یک سری موضوعات خاص و فراگیر باشد و در میان همه قالب‌های ممکن از جمله برگزاری همایش، سخنرانی، دوره آموزشی، کارگاه و ...، دوره آموزشی از قابلیت بسیار بالایی برای شناسایی کنشگران جدید برخوردار است.

گاهی اوقات در سطح جامعه هدف ما ناظر به موضوعاتی خاص، مباحثی فراگیر می‌شود و همگان ناظر به آن صحبت می‌کنند و احساس دغدغه نسبت به آن شکل می‌گیرد. یا آنکه شما با مشاهده محیط هدف خود، به نیازی که جامعه هدف، متفق‌القول روی آن اجماع دارند، می‌رسید. در چنین حالتی می‌توان با برگزاری یکی از رویدادهای مذکور، علاوه بر پاسخگویی به نیاز مخاطب جامعه هدف خود، آنها را نیز شناسایی نمایید.

نکته: هر چه در رویداد خود، از افراد سرشناس بیشتری استفاده کنید، طبیعتا تعداد مخاطب بیشتری به شما رجوع خواهد کرد. 

همان‌گونه که ذکر شد، دوره آموزشی، بهترین قالب در این روش شناسایی است چرا که بازه زمانی دوره، این امکان را به شما خواهد داد تا ارتباط وثیق‌تری را با مخاطبین خود داشته باشید و به همین واسطه نیز شناسایی دقیق‌تری نیز رخ خواهد داد. نکته مهم آن است که در بسیاری از دوره‌ها، تعداد افراد ثبت‌نام کننده، بسیار بیشتر از افرادی است که در نهایت در دوره شرکت خواهند کرد و به همین دلیل، شما با یک بانک اطلاعاتی گسترده روبرو هستید و چه بسا افرادی که در دوره حضور ندارند، اما در اقدامی دیگر، شایستگی بالایی دارند و به همین واسطه شما امکان شناسایی آنها را نیز خواهید داشت.

 تجربه نشان داده است در صورتی که پیش از برگزاری دوره، اقدام به شناسایی هدفمند مخاطبین خود داشته باشید و هم‌چنین در نهایت گزینشی از میان متقاضیان صورت گیرد، طبیعتا علاوه بر بهبود وضعیت دوره، شناسایی دقیق‌تری نیز خواهید داشت.

محاسن و مزیت‌ها

۱. افزایش دقت در شناسایی
۲. دغدغه‌مندی بیشتر جامعه مخاطب

معایب و آسیب‌ها
۱. پر هزینه بودن به نسبت سایر روش‌ها
۲. اختصاصی شدن مخاطب در برخی قالب‌ها بخصوص سخنرانی
۳. زمان‌بر بودن