
اقناعسازی تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع»
در کنار تمامی تکنیکهای ذکر شده، یکی از تکنیکها آن است که در فرایند اقناع، از افراد سرشناس و مورد توجه و رجوع نیز استفاده شود. در حقیقت شما باید به گونهای طراحی کنید که از تمامی ظرفیتهای ممکن به طُرُق مختلف استفاده شود و برای هر فردی، برنامهای و سناریویی داشته باشید.
نکته: بهعنوان مثال در مواجهه با یک محله، شما میتوانید با صرف وقتی مناسب برای امام جماعت آن محله و اقناع او، به راحتی اقناع بخش زیادی از افراد محله را به همراه داشته باشید؛ چرا که دیگر شاهد مقاومت اعضای محله در برابر خود نیستید و طبیعتا آنها نیز در مقابل امام جماعت محله، جبههگیری نخواهند کرد.
نکته: باید توجه داشت که در فرایند اقناع و متقاعدسازی مخاطب، لزوما با یک تکنیک نمیتوان پیش رفت؛ بلکه گاهی باید از ترکیب چندین روش و تکنیک بهره گرفت تا بتوان به هدف خود رسید. بهصورت کلی همه افراد به همین صورت عمل کرده و در فرایند اقناع، از چندین تکنیک به صورت توأمان بهره میگیرند.