
روش شناسایی «ارائه خدمات»
ارائه خدمات مورد نیاز جامعه هدف، همواره یکی از روشهای مؤثر در جلب توجه و اعتماد آنها است. لذا در امر شناسایی نیز میتوان از بستر ارائه خدمات بهره گرفت و با ارائه خدمات مورد نیاز جامعه مخاطب خود، افراد مختلفی را جذب کرد و مورد شناسایی قرار داد. منظور از خدمات در اینجا لزوما خدمات فیزیکی نبوده و هر گونه خدماتی را شامل خواهد شد.
نکته: منظور از خدمات در اینجا لزوما خدمات فیزیکی نبوده و هرگونه خدماتی را شامل خواهد شدو به عنوان مثال یکی از اقداماتی که بخصوص در ایام کرونا رواج یافت و پس از آن تا کنون ادامه یافته است، تهیه بستههای معیشتی و اعطای آن به نیازمندان است.
محاسن و مزیتها
۱. جلب اعتماد بیشتر مخاطبین
۲. مانایی و استمرار بیشتر مخاطبین جذب شده
۳. شکلگیری ارتباط عمیقتر میان فعالین و مخاطبین شناسایی شده
معایب و آسیبها
۱. عادت به دریافت خدمات
۲. لزوما به کنشگری منجر نشدن و مخاطب صرف شدن