همایش، بستری برای شناسایی
1- شناسایی

همایش، بستری برای شناسایی

آقای راضی از حلقه‌های میانی فعال در حوزه نوجوانان برای شناسایی افراد دغدغه‌مند در جهت گسترش هیئت نوجوانان از روش «رویداد(همایش، سخنرانی و...)» و «گلوله برفی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

هیئت دخترانه بنت‌الهدی با نقش‌آفرینی خود نوجوانان برپا شده بود و بازخورد بسیار خوبی از نوجوانان دریافت می‌کردیم. ابتدا فقط در شرق تهران فعالیت می‌کردیم و به طور متوسط دو الی سه هزار نفر از دختران نوجوان را پوشش می‌دادیم. در ادامه تصمیم گرفتیم این سبک از هیئت‌‌داری را گسترش دهیم تا تعداد بیشتری از دختران نوجوان از برنامه‌های هیئت بهره‌مند شوند. برای گسترش کار به مناطق دیگر، به افرادی نیاز داشتیم که متولی برپایی هیئت نوجوانان در منطقه خود شوند.

در جهت شناسایی این افراد، همایشی برای فعالین فرهنگی تهران برگزار کردیم و در آنجا سعی کردیم، افراد مدنظر خودمان را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنیم. برای مثال مدیر مدرسه‌ای که دغدغه‌مند بود و دوست داشت کاری انجام دهد اما نمی‌دانست باید چه کار کند، خانمی که مسئول بسیج بود یا کانون داشت و مشتاق انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نوجوانان بود ولی راهکار نداشت.
ما این افراد را در همایش فعالین فرهنگی تهران شناسایی کردیم و سپس از آنها خواستیم هفت الی هشت نفر دیگر را در محله خودشان شناسایی و معرفی کنند تا در بخش‌های مختلف هیئت فعالیت کنند. در ادامه با ارائه راهکار و حمایت‌های اولیه، زمینه را فراهم آوردیم تا در هر منطقه هیئت دختران نوجوان با پای کار آمدن افراد دغدغه‌مند همان محله، برپا شود.

این تجربه متعلق به طرح «هیئت دخترانه بنت‌الهدی» با 5 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار راضی
آقای راضی
5 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
اعتماد، رمز اجرای موفق اعتماد، رمز اجرای موفق 2- اقناع‌سازی
برای شروع اجرای طرح رضوان، ابتدا به بچه‌های ستاد خودمان یعنی ستاد خاتم گفتیم: از بانوان فعال و دغدغه‌مند فرهنگی هر...
همراهی برای اهل بیت (ع) همراهی برای اهل بیت (ع) 2- اقناع‌سازی
در طرح رضوان رکن مهم جلسات روضه‌های خانگی سخنرانان و مداحان بودند و باید با سخنرانان و مداحان صحبت می‌کردیم و قبول...
مفیده، پس میام مفیده، پس میام 2- اقناع‌سازی
در حوزه برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌های دین، برای اولین بار خودم رفتم و تک‌به‌تک و چهره‌به‌چهره با خانواده‌ها و...
اثر مهربانی اثر مهربانی 2- اقناع‌سازی
بعضی اوقات مشارکت دادن افراد در انجام کارهای خیر باعث می‌شود مسیر و دیدگاه آن‌ها متحول شود. در محل مرغ‌فروشی بود که...
اردو در نقش تشویق اردو در نقش تشویق 2- اقناع‌سازی
در کنار جلسات خانه‌ی دین، ما اردو نیز برگزار می‌کنیم. معمولا هر چند وقت یک‎‌‌بار، روزهای جمعه اگر خود افراد تمایل د...