شناسایی مداوم
1- شناسایی

شناسایی مداوم

خانم صاحبی‌نژاد از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی بانیان بیت‌الزهرا(س) از تکنیک‌های «عملیات‌های کوچک» و «چهره به چهره» و «گلوله برفی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای شروع کار بیت‌الزهرا(س) ابتدا از خانه‌های خودمان شروع کردم، سپس از بین کسانی که به جلسات بیت‌الزهرا(س) می‌آمدند، افراد دغدغه‌مند و مستعد را شناسایی و طرح را برای آنها توضیح می‌دادیم. به مرور زمان تعداد بیت الزهراها زیادتر شد و ما برای هر بیت‌الزهرا یک رابط جذب مشخص کردیم. کار رابط جذب این بود که افراد محلات را جذب می‌کرد و اگر می‌دیدند در محلات دیگر کسی نیازمند به بیت الزهرا(س) است، افرادی را شناسایی می‌کرد که بتواند این کار را برای ما انجام بدهند.

وقتی در محله‌ای یکی دو بیت الزهرا(س) داشتیم، جلسه می‌گذاشتیم روی محلاتی کار کنیم که خالی از بیت الزهرا(س) است. یا خودمان تک به تک می‌رفتیم و دنبال این افراد می‌گشتیم، یا به واسطه آن فعالیت‌ها، همایش‌ها و کلاس‌هایی که وجود داشت خانم‌هایی دوست داشتند با ما همکاری کنند و ما بیت الزهراها را به آن‌ها معرفی می‌کردیم، آن‌هایی که شرایطش را داشتند، مثلا آن خانم باید حتما متأهل بود چون که مسائل آموزشی این طرح همسرداری، فرزندآوری و تربیت فرزند بود.

پس از تشکیل بیت‌الزهراها، دنباله آن کلاس‌های آموزشی مختلف و همایش‌های متعدد برگزار می‌شد. خانم‌های زیادی برای مراسمات مختلف مثل دعای ندبه، جهارشنبه‌های امام رضایی و... می‌آمدند. در ماه مبارک رمضان نیز ۱۰ روز آن را به کلاس‌های آموزشی اختصاص می‌دهیم. کارهای مختلف فقط مختص بانوان است، وقتی خانم‌ها می‌آیند و کار را می‎‌بینند دوست دارند با ما ارتباط داشته باشند و می‌گویند می‌خواهیم با شما همکاری کنیم، چه کاری از دست ما برمی‌آید؟

ما اولین کاری که می‌کنیم این است که به آن خانمی که شرایطش را دارد بیت الزهراها را معرفی می‌کنیم، اینطور می‌شود که بیت الزهرا(س) تکثیر می‎‌شود. اگر در محله‌ای که بیت الزهرا(س) هست، کسی چند کوچه پایین‌تر است، می‌گوید من هم می‌خواهم در آن محله بیت الزهرا(س) داشته باشم. ما مانع  این نمی‌شویم.

ما کار شناسایی را هیأت به هیأت، مسجد به مسجد، برنامه به برنامه، همایش به همایش انجام دادیم و به طور مداوم می‌رفتیم که این افراد را جمع کنیم، بشناسیم و بتوانیم با آن‌ها کارهای متفاوتی اجرا کنیم ولی الان اینجوری نیست. کار به جایی رسیده که آدم‌ها خودشان به سراغ ما می‌آیند و می‌‎خواهند همکاری داشته باشند.

این تجربه متعلق به طرح «بیت‌الزهرا سلا‌م‌الله‌علیها» با 4 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مریم صاحبی‌نژاد
خانم مریم صاحبی‌نژاد
4 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
عفاف و حجاب عفاف و حجاب 4- عملیات
با توجه به دغدغه­‌هایی که در شهرستان و کشور وجود داشت و مسئولین کشوری بارها و بارها نسبت به امر حجاب و عفاف صحبت کر...
آموزشی برای میدان آموزشی برای میدان 2- اقناع‌سازی
ما در طرح چهارشنبه‌های طلایی، یک مرحله آموزش عملیات میدانی داریم. هدف از آموزش میدانی این است که نگرانی بچه‌ها رفع...
یک هدیه تا خدا یک هدیه تا خدا 2- اقناع‌سازی
محلاتی که ما در آن فعالیت می‌کنیم، یک حالت روستا مانند دارند و به اقتضای شرایط محیطی، خانم‌های بزرگ و مادران خانواد...
آموزش واجب فراموش شده آموزش واجب فراموش شده 5- توانمندسازی
در طرح چهارشنبه‌های طلایی ما برای توانمندسازی گروه‌های مختلفی که در سراسر کشور در حوزه‌ی حجاب دغدغه‌مند بودند، آموز...
انفعال یا حرکت؟ انفعال یا حرکت؟ 2- اقناع‌سازی
در یکی از مراسم‌های محبین‌الزهرا(س)، خانم فاطمه هوشینو که تازه مسلمان ژاپنی هستند را در روز شهادت شهدای گوهرشاد به...