سردرِ خانه‌ها
2- اقناع‌سازی

سردرِ خانه‌ها

خانم جعفری از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای تداوم همراهی مردم برای برپایی خانه‌های دین از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعد از انتخاب خانه‌ها، برای هر خانه‌، اسمی در نظر گرفته می‌شد که به‌‎صورت بنر چاپ می‌کردیم و سردر خانه نصب می‌شد؛ یکی ام‌ابیها، یکی خانه‌‏ی رباب و... . ما اصرار داریم بنرها در تمام طول سال سردرِ خانه‌ها بماند؛ اما گاهاً مواردی هست که فقط روز جلسه بنر را نصب می‌کنند و بعد از آن جمع‌آوری می‌کنند. استدلالشان هم این است که ممکن است توسط باد کنده شود یا فرد مزاحمی آن را پاره کند.

برای همین در حال آماده‌سازی تابلو‌های کوچک و مناسبی هستیم که بر دیوار خانه‌ها پَرچ شود. دلیل‌مان هم این است که در طول هفته مردمی که از آنجا رد می‌شوند و این تابلو را می‌بینند برایشان سؤال شود که خانه‌‎ی دین چیست؛ بعد می‌روند درب خانه را می‌زنند و در مورد تابلو می‌پرسند و بدین ترتیب با جلسات آشنا می‌شوند. بعلاوه با این کار اهالی محل و حاضران در جلسات هم احترام و حرمت بیشتری برای آن خانه و اهالی آن قائل می‌شوند.

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار جعفری
خانم جعفری
17 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
همراهی برای اهل بیت (ع) همراهی برای اهل بیت (ع) 2- اقناع‌سازی
در طرح رضوان رکن مهم جلسات روضه‌های خانگی سخنرانان و مداحان بودند و باید با سخنرانان و مداحان صحبت می‌کردیم و قبول...
هیئت، عرصه خدمت همگانی هیئت، عرصه خدمت همگانی 3- تیم‌سازی
ما در شهر خود، هیئت را محدود به مسجد جامع نمی‌دانیم و تمام محله را جزئی از هیئت می‌بینیم. کل خانه‌های اطراف مسجد و...
تامین پشتیبان تامین پشتیبان 5- توانمندسازی
در دوره‌ی تربیت مربی که برگزار کرده بودیم، ۱۲۰ نفر خانم شرکت کردند. از همان ابتدا هم هدف ما این بود که این افراد آم...
هیئت دخترانه بنت‌الهدی هیئت دخترانه بنت‌الهدی 4- عملیات
با توجه به بررسی‌ها و تحقیقاتی که با چند نفر از روحانیون بزرگوار انجام داده بودیم، متوجه شدیم در زمینه نوجوانان خلأ...
خودت انتخاب کن خودت انتخاب کن 2- اقناع‌سازی
پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌ی دین، اگر چند نفری که تازه آمده‌اند، همان ابتدا از کلاس‌ها خوششان نیاید و بر...