سردرِ خانه‌ها
2- اقناع‌سازی

سردرِ خانه‌ها

خانم جعفری از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای تداوم همراهی مردم برای برپایی خانه‌های دین از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعد از انتخاب خانه‌ها، برای هر خانه‌، اسمی در نظر گرفته می‌شد که به‌‎صورت بنر چاپ می‌کردیم و سردر خانه نصب می‌شد؛ یکی ام‌ابیها، یکی خانه‌‏ی رباب و... . ما اصرار داریم بنرها در تمام طول سال سردرِ خانه‌ها بماند؛ اما گاهاً مواردی هست که فقط روز جلسه بنر را نصب می‌کنند و بعد از آن جمع‌آوری می‌کنند. استدلالشان هم این است که ممکن است توسط باد کنده شود یا فرد مزاحمی آن را پاره کند.

برای همین در حال آماده‌سازی تابلو‌های کوچک و مناسبی هستیم که بر دیوار خانه‌ها پَرچ شود. دلیل‌مان هم این است که در طول هفته مردمی که از آنجا رد می‌شوند و این تابلو را می‌بینند برایشان سؤال شود که خانه‌‎ی دین چیست؛ بعد می‌روند درب خانه را می‌زنند و در مورد تابلو می‌پرسند و بدین ترتیب با جلسات آشنا می‌شوند. بعلاوه با این کار اهالی محل و حاضران در جلسات هم احترام و حرمت بیشتری برای آن خانه و اهالی آن قائل می‌شوند.

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار جعفری
خانم جعفری
17 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
خودت انتخاب کن خودت انتخاب کن 2- اقناع‌سازی
پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌ی دین، اگر چند نفری که تازه آمده‌اند، همان ابتدا از کلاس‌ها خوششان نیاید و بر...
همراهی برای اهل بیت (ع) همراهی برای اهل بیت (ع) 2- اقناع‌سازی
در طرح رضوان رکن مهم جلسات روضه‌های خانگی سخنرانان و مداحان بودند و باید با سخنرانان و مداحان صحبت می‌کردیم و قبول...
نمایشگاه فاطمیه نمایشگاه فاطمیه 4- عملیات
با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم در بوستان منطقه ۵۰ نفر جوان خوب هستند که ارتباطی با مسجد و هیئت‌های فرهنگی برقرار...
حوضچه جذب حوضچه جذب 1- شناسایی
با نظام مهندسی شهر پل‌سفید که کارهای ساختمانی را انجام می‌دهد، صحبت کردم. گفتم: افراد را برای گرفتن اسکن و کپی از ب...
این پرچم دست توست این پرچم دست توست 2- اقناع‌سازی
برای گسترش فعالیت‌ها در مناطق محروم باید افراد بیشتری دغدغه‌مند و فعال می‌شدند. به همین منظور ما گروهی از جوانان را...