سردرِ خانه‌ها
2- اقناع‌سازی

سردرِ خانه‌ها

خانم جعفری از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای تداوم همراهی مردم برای برپایی خانه‌های دین از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

بعد از انتخاب خانه‌ها، برای هر خانه‌، اسمی در نظر گرفته می‌شد که به‌‎صورت بنر چاپ می‌کردیم و سردر خانه نصب می‌شد؛ یکی ام‌ابیها، یکی خانه‌‏ی رباب و... . ما اصرار داریم بنرها در تمام طول سال سردرِ خانه‌ها بماند؛ اما گاهاً مواردی هست که فقط روز جلسه بنر را نصب می‌کنند و بعد از آن جمع‌آوری می‌کنند. استدلالشان هم این است که ممکن است توسط باد کنده شود یا فرد مزاحمی آن را پاره کند.

برای همین در حال آماده‌سازی تابلو‌های کوچک و مناسبی هستیم که بر دیوار خانه‌ها پَرچ شود. دلیل‌مان هم این است که در طول هفته مردمی که از آنجا رد می‌شوند و این تابلو را می‌بینند برایشان سؤال شود که خانه‌‎ی دین چیست؛ بعد می‌روند درب خانه را می‌زنند و در مورد تابلو می‌پرسند و بدین ترتیب با جلسات آشنا می‌شوند. بعلاوه با این کار اهالی محل و حاضران در جلسات هم احترام و حرمت بیشتری برای آن خانه و اهالی آن قائل می‌شوند.

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار جعفری
خانم جعفری
17 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
همراهی سخنرانان و مداحان همراهی سخنرانان و مداحان 2- اقناع‌سازی
رکن مهم جلسات روضه‌های خانگی سخنرانان و مداحان بودند و باید با سخنرانان و مداحان صحبت می‌کردیم و قبول می‌کردند که ب...
مسجد دست‌گیر مسجد دست‌گیر 4- عملیات
ما معتقدیم هر طرحی باید پیوست نیازش درست باشد یعنی باید ببینیم چه نیازی از مخاطب را بر طرف می‌کند اگر پیوست نیاز سن...
آموزش و توانمندسازی مبلغین آموزش و توانمندسازی مبلغین 5- توانمندسازی
در طرح رضوان هر دو هفته یک بار جلسات آموزش و توانمندسازی را برای مبلغین برگزار می‌کردیم. حدود ۴ تا ۶ ساعت بود، زمان...
کارسپاری دقیق کارسپاری دقیق 2- اقناع‌سازی
برای شروع اجرای طرح رضوان، ابتدا به بچه‌های ستاد خودمان یعنی ستاد خاتم گفتیم که هر کسی را که از بانوان فعال و دغدغه...
هدایت نامحسوس هدایت نامحسوس 2- اقناع‌سازی
 ما هیأت دخترانه شکوفا را برای دختران نوجوان ذیل جلسات خانگی را تشکیل دادیم. دختران‌ نوجوان ثبت‌نام کردند و ما برای...