رفاقتی
2- اقناع‌سازی

رفاقتی

آقای بازگیر از فعالین حلقه‌ی میانی برای جذب افراد به کارهای خیریه از تکنیک «هویت بخشی به افراد» و «پیش متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

در طرح مجمع خیرین ما تلاش می‌کنیم در هر محله افراد همان محل را دغدغه‌مند و پای کار کمک به محرومین بیاوریم. یکی از روش‌هایی که برای جذب افراد به نیروهایمان توصیه می‌کنم این است که مثلا وقتی بسته غذایی می‌برید، در راه یکی از اهالی روستا را با خود همراه کنید، رفاقتی او را سوار ماشین کنید و از او پرسید فلانی را می‌شناسی و وضع مالی‌اش خیلی ضعیف است؟ در منطقه کوچک، همه همدیگر را می‌شناسند و همسایه هستند، اگر خبر هم ندارد شما به این طریق او را باخبر می‌کنید، مثلا می‌گویی که نمی‌دانی فلان مشکل را دارد و بچه‌اش مریض است؟! اگر می‌داند که تایید می‌کند، اگر نمی‌داند هم شما اطلاعاتش را بالا می‌برید.

بعد که بستر فراهم شد، بگویید این بسته غذایی را تو ببر به آنها بده. طرف می‌بیند که تو نمی‌خواهی بروی و با دادن بسته غذایی خودنمایی کنی و کار خیر را به اسم خودت بزنی، فقط دنبال کمک‌کردن هستی و این اعتماد او را بیشتر جلب می‌کند و همین جلب اعتماد باعث می‌شود کم‌کم خودشان جذب کار شوند.

این تجربه متعلق به طرح «مجمع خیرین» با 14 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
15 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
توزیع مهربانی توزیع مهربانی 4- عملیات
تا سال ۹۸ و قبل از کرونا، توزیع تمام بسته‌های سبدکالای نهادها به همان‌ شکل سنتی، برعهده خود ما بود. بسته‌ها را با م...
شناخت واسطین خیر شناخت واسطین خیر 1- شناسایی
از آغاز آمایش در سال ۹۴ در روستاها نیز فعالیت داشتیم؛ ولی نامنظم و نامرتب بود. برای مثال، در یک ماه مبارک رمضان، حد...
گروه‌های مطالبه گری گروه‌های مطالبه گری 4- عملیات
ما در کمک به رفع محرومیت دو تا برنامه داشتیم؛ یکی اینکه مردم را پای کار آوردیم تا معطل دولت و نهادها نباشند، دوم ای...
مردم پای‌کار مردم پای‌کار 4- عملیات
محرومیت یعنی نبود اماکن و امکاناتی که باید عامه مردم داشته باشند؛ یعنی مثلا اگر مسجدی نباشد همه مردم چه نیازمند و غ...
محرم و نذر زندگی محرم و نذر زندگی 4- عملیات
در سالی که محرم و کرونا همزمان شده بود و امکان برگزاری مراسمات و ... نبود، ما یک پویشی به نام نذر زندگی راه انداختی...