رفاقتی
2- اقناع‌سازی

رفاقتی

آقای بازگیر از فعالین حلقه‌ی میانی برای جذب افراد به کارهای خیریه از تکنیک «هویت بخشی به افراد» و «پیش متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

در طرح مجمع خیرین ما تلاش می‌کنیم در هر محله افراد همان محل را دغدغه‌مند و پای کار کمک به محرومین بیاوریم. یکی از روش‌هایی که برای جذب افراد به نیروهایمان توصیه می‌کنم این است که مثلا وقتی بسته غذایی می‌برید، در راه یکی از اهالی روستا را با خود همراه کنید، رفاقتی او را سوار ماشین کنید و از او پرسید فلانی را می‌شناسی و وضع مالی‌اش خیلی ضعیف است؟ در منطقه کوچک، همه همدیگر را می‌شناسند و همسایه هستند، اگر خبر هم ندارد شما به این طریق او را باخبر می‌کنید، مثلا می‌گویی که نمی‌دانی فلان مشکل را دارد و بچه‌اش مریض است؟! اگر می‌داند که تایید می‌کند، اگر نمی‌داند هم شما اطلاعاتش را بالا می‌برید.

بعد که بستر فراهم شد، بگویید این بسته غذایی را تو ببر به آنها بده. طرف می‌بیند که تو نمی‌خواهی بروی و با دادن بسته غذایی خودنمایی کنی و کار خیر را به اسم خودت بزنی، فقط دنبال کمک‌کردن هستی و این اعتماد او را بیشتر جلب می‌کند و همین جلب اعتماد باعث می‌شود کم‌کم خودشان جذب کار شوند.

این تجربه متعلق به طرح «مجمع خیرین» با 14 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
15 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
در تکاپوی کنشگر در تکاپوی کنشگر 1- شناسایی
در شهرستان دره‌شهر ما برای شناسایی افرادی که بتوانند ما را در حمایت و کار برای محرومین همراهی کنند، اول به سراغ هیئ...
کمک در سایه‌ی فقدان کمک در سایه‌ی فقدان 4- عملیات
ما برای مرکز نیکوکاری با توجه به شرایط و اتفاقات مختلف برنامه‌های متفاوتی با حضور مردم طراحی می‌کردیم. برای مثال در...
همه آمده بودند همه آمده بودند 4- عملیات
سیل که به شهر ما رسید، شهر از دو طرف بسته شد و هیچ راه ارتباطی‌ای نداشتیم. واقعاً دیدن اوضاع سیل زدگان خیلی دل‌خراش...
دهم‌های ده تومنی دهم‌های ده تومنی 4- عملیات
در یکی از طرح‌های خیریه که اجرا کردیم از مردم خواستیم دهم‌های هر ماه ده تومن به حساب خیریه واریز کنند و این پیشنهاد...
پایش خانه به خانه پایش خانه به خانه 1- شناسایی
مسجد محله که ساخته شد، کنارش يک کانون خيريه هم احداث کرديم. با کمیته‌ امداد، سپاه و چند مجموعه دیگر صحبت کردیم و نه...