رفاقتی
2- اقناع‌سازی

رفاقتی

آقای بازگیر از فعالین حلقه‌ی میانی برای جذب افراد به کارهای خیریه از تکنیک «هویت بخشی به افراد» و «پیش متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

در طرح مجمع خیرین ما تلاش می‌کنیم در هر محله افراد همان محل را دغدغه‌مند و پای کار کمک به محرومین بیاوریم. یکی از روش‌هایی که برای جذب افراد به نیروهایمان توصیه می‌کنم این است که مثلا وقتی بسته غذایی می‌برید، در راه یکی از اهالی روستا را با خود همراه کنید، رفاقتی او را سوار ماشین کنید و از او پرسید فلانی را می‌شناسی و وضع مالی‌اش خیلی ضعیف است؟ در منطقه کوچک، همه همدیگر را می‌شناسند و همسایه هستند، اگر خبر هم ندارد شما به این طریق او را باخبر می‌کنید، مثلا می‌گویی که نمی‌دانی فلان مشکل را دارد و بچه‌اش مریض است؟! اگر می‌داند که تایید می‌کند، اگر نمی‌داند هم شما اطلاعاتش را بالا می‌برید.

بعد که بستر فراهم شد، بگویید این بسته غذایی را تو ببر به آنها بده. طرف می‌بیند که تو نمی‌خواهی بروی و با دادن بسته غذایی خودنمایی کنی و کار خیر را به اسم خودت بزنی، فقط دنبال کمک‌کردن هستی و این اعتماد او را بیشتر جلب می‌کند و همین جلب اعتماد باعث می‌شود کم‌کم خودشان جذب کار شوند.

این تجربه متعلق به طرح «مجمع خیرین» با 14 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
15 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
پویش اطعام غدیر پویش اطعام غدیر 4- عملیات
در گذشته برای یک مناسبت، یک نقطه را فعال می‌کردیم. مثلا، برای عید غدیر چهار سال بود که با ظرفیت خیرین مرکز نیکوکاری...
راه و چاه راه و چاه 2- اقناع‌سازی
یادم می‌آید که در انتخابات ریاست‌جمهوری، رای ما آقای رئیسی و برای شورای شهر هم مشخص بود. همه می‌دانستند به چه کسی ر...
آموزش بانوان آموزش بانوان 5- توانمندسازی
یکی از فعالیت‌های مؤسسه خیریه، برگزاری دوره تربیت مربی در اواخر سال ۹۹ بود که ۱۲۰ خانم در آن شرکت کردند. شرکت‌کنندگ...
بازسازی منازل محرومین بازسازی منازل محرومین 4- عملیات
یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های ما در مجمع خیرین و جهادگران دره‌شهر، نوسازی یا بازسازی و تعمیر منازل مسکونی محرومین یا...
تامین برنج تامین برنج 4- عملیات
یکی از طرح‌های ما برای تهیه‌ی برنج خانواده‌های نیازمند این بود که تلاش کردیم گونی‌هایی را فراهم کنیم و به برنج‌‌کار...