رفاقتی
2- اقناع‌سازی

رفاقتی

آقای بازگیر از فعالین حلقه‌ی میانی برای جذب افراد به کارهای خیریه از تکنیک «هویت بخشی به افراد» و «پیش متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

در طرح مجمع خیرین ما تلاش می‌کنیم در هر محله افراد همان محل را دغدغه‌مند و پای کار کمک به محرومین بیاوریم. یکی از روش‌هایی که برای جذب افراد به نیروهایمان توصیه می‌کنم این است که مثلا وقتی بسته غذایی می‌برید، در راه یکی از اهالی روستا را با خود همراه کنید، رفاقتی او را سوار ماشین کنید و از او پرسید فلانی را می‌شناسی و وضع مالی‌اش خیلی ضعیف است؟ در منطقه کوچک، همه همدیگر را می‌شناسند و همسایه هستند، اگر خبر هم ندارد شما به این طریق او را باخبر می‌کنید، مثلا می‌گویی که نمی‌دانی فلان مشکل را دارد و بچه‌اش مریض است؟! اگر می‌داند که تایید می‌کند، اگر نمی‌داند هم شما اطلاعاتش را بالا می‌برید.

بعد که بستر فراهم شد، بگویید این بسته غذایی را تو ببر به آنها بده. طرف می‌بیند که تو نمی‌خواهی بروی و با دادن بسته غذایی خودنمایی کنی و کار خیر را به اسم خودت بزنی، فقط دنبال کمک‌کردن هستی و این اعتماد او را بیشتر جلب می‌کند و همین جلب اعتماد باعث می‌شود کم‌کم خودشان جذب کار شوند.

این تجربه متعلق به طرح «مجمع خیرین» با 14 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
15 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
محله مهربانی محله مهربانی 4- عملیات
از جمله مناطقی که همواره دچار مشکلات و معضلاتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و رفاهی است، حاشیه شهرهاست. با سک...
ایجاد حس همدلی ایجاد حس همدلی 2- اقناع‌سازی
در طرح مجمع خیرین برای اینکه این ساختار مردمی در کار ما ایجاد شود و افراد احساس همدلی کنند، همه مشکلات و دلایل لزوم...
تخصص تو، مسئولیت تو تخصص تو، مسئولیت تو 3- تیم‌سازی
در آن اوضاع سخت سیل لرستان، فقط می‌شد کارها را تیمی پیش برد. در آن سرما و اوضاع سیل‌زده هر کس چیزی می‌آورد و مایحتا...
از گفتگو تا حرکت از گفتگو تا حرکت 2- اقناع‌سازی
بچه‌های مرکز نیکوکاری در خانه‌ی رابط محلات یا خانه خودشان جلسه می‌گذاشتند و میزبانی می‌گرفتند. این جلسات به‌عنوان ش...
همیاری مردمی همیاری مردمی 4- عملیات
برنامه‌ی اصلی ما در طرح مجمع خیرین این است که مردم خودشان به همدیگر کمک کنند. به همین علت از نیروهایمان درخواست کرد...