حرکت قرآنی دانش‌آموزان
2- اقناع‌سازی

حرکت قرآنی دانش‌آموزان

خانم اکبرزاده از حلقه‌‌های میانی فعال در حوزه قرآن، در راستای همراه کردن دانش‌آموزان در برپایی جلسات خانگی قرآن از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای گسترش بیشتر جلسات خانگی قرآن از ظرفیت دانش‌آموزانی که در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کرده و توانمند شده بودند نیز استفاده کردیم. در ابتدا برای ترغیب بچه‌ها و هویت دادن به آنها، با هماهنگی خانم حسینی که در دارالقرآن خفر بودند، برای بچه‌ها گواهی صادر کردیم. 

وقتی گواهی را به بچه‌ها ‌دادیم، به آنها ‌گفتیم شما الان مربی قرآن هستید و می‌توانید حرکت کوچک و قشنگی در خانه‌های خودتان انجام دهید. جلسه کوچکی برای خانواده داشته ‌باشید؛ پدر، مادر، خواهر، برادر، اقوام و دوستان خود را دعوت کنید و به صورت مستمر این جلسات را برپا کنید. بچه‌ها با دریافت گواهی خیلی دلگرم شدند و استقبال بسیار خوبی از این طرح کردند و شصت جلسه خانگی قرآن توسط همین دانش‌آموزان راه‌اندازی شد.

این تجربه متعلق به طرح «هر خانه یک جلسه قرآنی» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار اکبرزاده
خانم اکبرزاده
9 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
استمرار جلسات خانگی قرآن استمرار جلسات خانگی قرآن 2- اقناع‌سازی
  استمرار جلسات خانگی باید یک محرک داشته باشد، ما از فضای رسانه برای مستندسازی جلسات خانگی قرآن به خوبی استفاده کرد...
کانون قرآن کانون قرآن 4- عملیات
از سال ۷۷ کلاس حفظ قرآن را تشکیل دادیم، آن موقع مکان، پول و مربی حرفه‌ای هم در دسترس نداشتیم. یک مدرسه‌ی از رده خار...
در جستجوی نور در جستجوی نور 1- شناسایی
در طرح «نهضت سواد‌آموزی قرآن» با همراهی پسر سیزده ساله‌ام به روستاهای اطراف رفتیم و شروع به شناسایی خانواده‌ها، افر...
حرکت‌های جمعی در سایه قرآن حرکت‌های جمعی در سایه قرآن 4- عملیات
برپایی و گسترش جلسات خانگی قرآن در شهر و روستاهای اطراف آن و ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم، برکت‌های فراوانی...
محبین الزهرا  سلام‌الله‌علیها محبین الزهرا سلام‌الله‌علیها 2- اقناع‌سازی
به تجربه ثابت شده که خیلی مواقع بری اقناع مخاطب برای پذیرش معارف دین لازم به استدلال‌های پیچیده و یا مباحث عمیق نیس...