کتاب، بستر آشنایی
1- شناسایی

کتاب، بستر آشنایی

آقای دوستدار از فعالین حلقه‌ی میانی برای شناسایی افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌ی کتاب‌خوانی هستند از روش فضای مجازی و چهره به چهره استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما برای تکثیر و ترویج مدل قبیله کتاب‌خوان و شناسایی افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌ی کتاب‌خوانی هستند به چند شیوه عمل کردیم؛ یکی از روش‌ها تبلیغات بود. وقتی من چند تا از گزارش‌های قبیله خودم را استوری می‌کنم، یکی می‌پرسد جریان چیست؟ فعالیت را برایش توضیح می‌دهم و او هم علاقه‌مند می‌شود که قبیله تشکیل دهد. همین کار را بقیه قبایل و اعضای آن‌ها هم انجام می‌دهند.

روش دیگر این است که به‌صورت حضوری افراد را جذب کار می‌کنیم. به عنوان مثال، روزی در محله‌ای برای خواندن نماز به مسجد رفتم. بعد از نماز، تصمیم گرفتم که به حیاط مسجد بروم و سر و گوشی آب بدهم. دیدم دختر خانمی در حیاط نشسته است و چند تا کودک اطرافش هستند و برایشان مجله می‌خواند. احوالش را جویا شدم و مدل فعالیت خود را برایش توضیح دادم. استقبال نمود و ایشان الان یکی از فعالان ما در این حوزه است.

 یا جایی دیگر، مدیر مدرسه‌ای مدل ما را شنید، والدین را دعوت کرد و از ما خواست مدل را برایشان توضیح دهیم. استقبال کردند و قبیله خود را تشکیل دادند.

این تجربه متعلق به طرح «قبیله کتابخوان» با 2 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار دوستدار
آقای دوستدار
14 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
هیرمان، مغناطیس حاج قاسم هیرمان، مغناطیس حاج قاسم 4- عملیات
از دفتر راه با من تماس گرفتند و گفتند که ما می‌خواهیم خاطرات مردمی را از شهادت سردار سلیمانی گردآوری کنیم و در این...
قبیله کتابخوان قبیله کتابخوان 4- عملیات
مدل ما در ایجاد گروه‌های کتاب‌خوانی به این شکل است که ما ابتدا گروه‌هایی را پیدا می‌کنیم که به هر دلیلی دور هم جمع...
نمایشگاه فاطمیه نمایشگاه فاطمیه 4- عملیات
با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم در بوستان منطقه ۵۰ نفر جوان خوب هستند که ارتباطی با مسجد و هیئت‌های فرهنگی برقرار...
سازه اجتماعی در روستا سازه اجتماعی در روستا 2- اقناع‌سازی
من و چند نفر دیگر از دوستان، چندباری برای پیگیری مسائل روستا به ادارات شهرستان مراجعه کرده بودیم اما هربار با این پ...
معتمدین محل معتمدین محل 2- اقناع‌سازی
یک گروه، معتمدین محل بودند. کسانی که مردم بیشترین مراجعه را به آنها داشتند. مثلا، یک شیخ، پیرمرد، مداح، رئیس قبیله...
نگاه مشترک نگاه مشترک 2- اقناع‌سازی
برای از بین بردن رسم غلط نشان دادن جهیزیه و اقناع‌سازی اهالی روستا برای شروعی ساده و کم هزینه، از حوزه علمیه شهر چم...
آموزشی برای میدان آموزشی برای میدان 2- اقناع‌سازی
ما در طرح چهارشنبه‌های طلایی، یک مرحله آموزش عملیات میدانی داریم. هدف از آموزش میدانی این است که نگرانی بچه‌ها رفع...