تعهد با نقش‌آفرینی
2- اقناع‌سازی

تعهد با نقش‌آفرینی

آقای لیریایی از حلقه‌های میانی فعال در حوزه کتاب، در راستای ترغیب دانش‌آموزان به استمرار فعالیت در حوزه کتاب از روش «هویت‌بخشی به افراد» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما برای دانش آموزانی که داوطلب فعالیت در حوزه کتاب می‌شدند از همان ابتدا، نقش تعریف می‌کردیم و دانش‌آموزان می‌توانستند بر حسب علاقه خود در گروه‌های مختلف، به فعالیت بپردازند.

برای مثال، گروهی از دانش‌آموزان به عنوان «سفیر کتاب»، به مدارس، هیئت‌ها و مساجد می‌رفتند و در حوزه توزیع کتاب مشغول می‌شدند. گروهی با برگزاری دوره‌های مجازی به جذب دانش آموزان دیگر به کتاب و کتابخوانی می‌پرداختند، گروهی به مطالعه و بررسی کتاب‌های جدید می‌پرداختند.

دانش آموزان با حضور در این گروه‌ها و مشاهده نتایج کار خود، احساس هویت و اثرگزاری می‌کردند؛ همین موضوع باعث می‌شد پای کار بمانند و فعالیت خود را ادامه دهند.

این تجربه متعلق به طرح «کتاب و مقاومت» با 5 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار لیریایی
آقای لیریایی
5 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
بذر کنشگری در باغ کتاب بذر کنشگری در باغ کتاب 5- توانمندسازی
ما برای توانمند شدن دانش‌آموزانی که وارد فعالیت در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی می‌شوند، برنامه‌های ویژه‌ای داریم. برای م...
فراتر از آزمون فراتر از آزمون 1- شناسایی
ما در راستای شناسایی و جذب دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه کتاب، مسابقات کتابخوانی را در مدارس مختلف برگزار...
جذب ناکتاب‌ها به دنیای کتاب جذب ناکتاب‌ها به دنیای کتاب 1- شناسایی
ما برای کسانی که اصلا مطالعه نمی‌کردند و فرصت شرکت در دوره‌های حضوری هم نداشتند، برنامه داشتیم. برنامه ما به این صو...
کتاب و مقاومت کتاب و مقاومت 4- عملیات
در دوران نوجوانی با اندیشه زیبای شهید مطهری آشنا شدم و طی شش، هفت سال، حدود هفتاد جلد از کتاب‌های شهید مطهری را مطا...
هیرمان، مغناطیس حاج قاسم هیرمان، مغناطیس حاج قاسم 4- عملیات
از دفتر راه با من تماس گرفتند و گفتند که ما می‌خواهیم خاطرات مردمی از شهادت سردار سلیمانی را گردآوری کنیم و در این...