فراتر از آزمون
آقای لیریایی از حلقههای میانی فعال در حوزه کتاب، در راستای شناسایی دانشآموزان مستعد کنشگری، از روش «مسابقه و بازی» استفاده کرده و اینگونه بیان میکنند:
ما در راستای شناسایی و جذب دانشآموزان علاقهمند به فعالیت در حوزه کتاب، مسابقات کتابخوانی را در مدارس مختلف برگزار میکردیم. شیوه ما در برگزاری مسابقات به این صورت بود که در کنار برگزاری آزمون، بخشهای ویژهای طراحی میکردیم تا بتوانیم دانشآموزان مستعد کنشگری را شناسایی کنیم.
برای مثال دانش آموزان میبایست عکس نوشته، خلاصه کتاب، فیلم تبلیغ کتاب و... را تهیه کرده و برای ما ارسال میکردند. ما در این رفت و برگشتهایی که با آنها داشتیم، افراد فعال را به مجموعه جذب میکردیم تا در گروههای مختلف به فعالیت بپردازند.