تبلیغ شفاهی
خانم افتخاری از حلقههای میانی فعال، در راستای شناسایی بانیان خانههای قرآنی از روش «چهرهبهچهره» استفاده کرده و اینگونه بیان میکنند:
برای شناسایی افراد علاقهمند به قرآن و بانیان خانههای قرآنی، تبلیغ چهرهبهچهره بسیار موثر است. برای مثال وقتی در جمعهای خانوادگی، مذهبی و... حضور دارم، به آنها میگویم: «شما میتوانید در دورهمیهایی که ماهیانه برگزار میکنید، یک جلسه قرآنی تشکیل دهید و چند صفحه قرآن بخوانید». تعدادی از افراد میپذیرند و جلسات را برگزار میکنند.
همچنین در بازار وقتی با مغازهداران صحبت میکنم به آنها میگویم: شما میتوانید در زمانی که وقتتان آزاد است، دور هم جمع شوید و هرکدام از روی گوشیهایتان یک صفحه قرآن بخوانید.
در دارالقرآن نیز وقتی خانمی میآید، اگر ببینم در تجوید یا روخوانی توانمند است او را ترغیب میکنم در کنار گذراندن دورهها، جلسات خانگی قرآن را نیز برپا کند. این تبلیغات به تدریج باعث افزایش جلسات خانگی قرآن و فعال شدن ظرفیتهایی میشد که تا کنون فعالیتی نداشتند.