تبلیغ شفاهی
1- شناسایی

تبلیغ شفاهی

خانم افتخاری از حلقه‌های میانی فعال، در راستای شناسایی بانیان خانه‌های قرآنی از روش «چهره‌به‌چهره» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

برای شناسایی افراد علاقه‌مند به قرآن و بانیان خانه‌های قرآنی، تبلیغ چهره‌به‌چهره بسیار موثر است. برای مثال وقتی در جمع‌های خانوادگی، مذهبی و... حضور دارم، به آنها می‌گویم: «شما می‌توانید در دورهمی‌هایی که ماهیانه برگزار می‌کنید، یک جلسه قرآنی تشکیل دهید و چند صفحه قرآن بخوانید». تعدادی از افراد می‌پذیرند و جلسات را برگزار می‌کنند.

همچنین در بازار وقتی با مغازه‌داران صحبت می‌کنم به آنها می‌گویم: شما می‌توانید در زمانی که وقتتان آزاد است، دور هم جمع شوید و هرکدام از روی گوشی‌هایتان یک صفحه قرآن بخوانید.

 در دارالقرآن نیز وقتی خانمی می‌آید، اگر ببینم در تجوید یا روخوانی توانمند است او را ترغیب می‌کنم در کنار گذراندن دوره‌ها، جلسات خانگی قرآن را نیز برپا کند. این تبلیغات به تدریج باعث افزایش جلسات خانگی قرآن و فعال شدن ظرفیت‌هایی می‌شد که تا کنون فعالیتی نداشتند.

این تجربه متعلق به طرح «خانه‌های قرآنی» با 7 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار ربابه افتخاری
سیده ربابه افتخاری
7 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
پرورش مربی پرورش مربی 5- توانمندسازی
ما برای هر خانه‌ی دین و زندگی نیاز به استاد داشتیم، مربی‌ها عموما از بیرون استان می‌آمدند و بومی نبودند. با دوستان...
حرکت‌های جمعی در سایه قرآن حرکت‌های جمعی در سایه قرآن 4- عملیات
برپایی و گسترش جلسات خانگی قرآن در شهر و روستاهای اطراف آن و ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم، برکت‌های فراوانی...
برنامه‌های محله‌ای برنامه‌های محله‌ای 4- عملیات
در هر چهار محله منظریه حدود پنج شش جلسه خانگی قرآن برگزار می‌شود. در ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتیم افطاری‌های محله‌ا...
اقناع، گام اول تحول اقناع، گام اول تحول 2- اقناع‌سازی
پس از اینکه خواهران در دارالقرآن دوره‌های تجوید، روخوانی، حفظ و... را می‌گذراندند، به آنها پیشنهاد می‌دادم تا هرکدا...
برنامه‌های مناسبتی برنامه‌های مناسبتی 2- اقناع‌سازی
ما در ایام‌ مناسبت‌ها، ولادت‌ها، شهادت‌ها در طول سال برنامه داریم. در این مراسمات قشرهای مختلف در جامعه؛ جوانان و ن...