این پرچم دست توست
2- اقناع‌سازی

این پرچم دست توست

آقای حسین‌آبادی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای جذب جوانان از تکنیک «هویت‌بخشی به افراد» و «کمک در شناخت عرصه» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

برای گسترش فعالیت‌ها در مناطق محروم باید افراد بیشتری دغدغه‌مند و فعال می‌شدند. به همین منظور ما گروهی از جوانان را به هیئت جذب کرده و به آنها مسئولیت سپردیم. فعالیت افراد در هیئت باعث می‌شد ما یک شناخت نسبی از ظرفیت‌های آنها پیدا کنیم و به علاوه با سپردن مسئولیت و توجیه کردنشان نسبت به یک سری مسائل برای آنها دغدغه ایجاد می کردیم که خودشان پیگیر کارهای خیریه شوند.

مثلا بچه‌ها را نسبت به تبعاتی که وجود معضلات اجتماعی محله بر روی زندگی و آینده‌ی خود آنها و اطرافیانشان داشت، تفهیم می‌کردیم و به مرور زمان وقتی آنها می‌دیدند که در عمل انجام کار خیر و فعالیت اجتماعی و مطالبه گری در ارتباط با مشکلات محلاتشان چه تغییراتی ایجاد می کند و چه نتایجی می‌دهد، به این آگاهی می‌رسیدند که معضلات داخل یک خانواده یا محله فقط معطوف به افرادی که مستقیما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نیست و تبعاتش می تواند گریبان‌گیر سایرین نیز باشد؛ پس برایشان دغدغه ایجاد می شود و دیگر کار را رها نمی کنند؛ بخصوص زمانی که خروجی کار را ببینند.

این تجربه متعلق به طرح «محله مهربانی» با 13 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مهران کدخدا حسین‌آبادی
آقای مهران کدخدا حسین‌آبادی
14 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
گام نخست، ایجاد نیاز گام نخست، ایجاد نیاز 1- شناسایی
توافق کردیم که بیت‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در خانه‌ی مردم عادی که برای این برنامه داوطلب می‌شوند، برگزار گردد؛ بنابر...
صادقانه با مردم صادقانه با مردم 1- شناسایی
اواخر دی ماه سال ۱۴۰۱  شهادت خانم فاطمه زهرا (س) بود و ما برای احیای سنت روضه‌های خانگی اولین بار از خانه مادر خودم...
تجربه‌ای نو در هیئت‌داری تجربه‌ای نو در هیئت‌داری 2- اقناع‌سازی
ما برای گسترش هیئت دخترانه بنت‌الهدی در مناطق مختلف در ابتدا به سراغ فعالین فرهنگی آن منطقه می‌رفتیم و درباره اهمیت...
یاد بگیر و یاد بده یاد بگیر و یاد بده 4- عملیات
ما در جلسات روضه‌های خانگی می‌خواستیم خود مخاطبین و مهمانانی که در جلسات حضور پیدا می‌کردند را فعال کنیم و در حرکت...
سردرِ خانه‌ها سردرِ خانه‌ها 2- اقناع‌سازی
بعد از انتخاب خانه‌ها، برای هر خانه‌، اسمی در نظر گرفته می‌شد که به‌‎صورت بنر چاپ می‌کردیم و سردر خانه نصب می‌شد؛ ی...