ایجاد حس همدلی
2- اقناع‌سازی

ایجاد حس همدلی

آقای بازگیر از فعالین حلقه‌ی میانی برای جذب افراد به کارهای خیریه از تکنیک «پیش متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

در طرح مجمع خیرین برای اینکه این ساختار مردمی در کار ما ایجاد شود و افراد احساس همدلی کنند، همه مشکلات و دلایل لزوم همکاری در این زمینه را این‌طور برایشان شرح می‌دهم که وقتی شما در محرومیت‌زدایی منطقه خود مشارکت داشته باشید، اگر شبی بخواهید یک لقمه گوشتی را کباب کنید و بویش بلند ‌شود، دیگر نگران همسایه‌ات که بچه یتیم دارد نیستی و با آرامش شامت را می‌خوری چون از قبل یک کیسه برنج درب خانه او گذاشته‌ای.

وقتی برای بچه خودت لباسی تهیه می‌کنی، آرامش داری که یک جفت کفش هم برای بچه همسایه نیازمندت تهیه کرده‌ای، با وجود اینکه از جیب خودت این هزینه را نکردی و از کسی گرفتی و کمکش کردی، اما حداقل می‌دانی که او هم نیازمندی‌اش تأمین است و با آرامش زندگی می‌کنی. به این‌صورت آنها را ترغیب می‌کردم تا خودشان دغدغه‌مند و در زمینه‌ی کمک به محرومین فعال شوند. 

این تجربه متعلق به طرح «مجمع خیرین» با 14 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
15 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
راه و چاه راه و چاه 2- اقناع‌سازی
یادم می‌آید که در انتخابات ریاست‌جمهوری، رای ما آقای رئیسی و برای شورای شهر هم مشخص بود. همه می‌دانستند به چه کسی ر...
از گفتگو تا حرکت از گفتگو تا حرکت 2- اقناع‌سازی
بچه‌های مرکز نیکوکاری در خانه‌ی رابط محلات یا خانه خودشان جلسه می‌گذاشتند و میزبانی می‌گرفتند. این جلسات به‌عنوان ش...
خنکای تابستان خنکای تابستان 4- عملیات
شهرستان دره شهر از مناطق گرمسیر کشور است و تابستان‌های طولانی و خیلی گرمی دارد. با دوستان خود در بهار سال ۱۴۰۰ تصمی...
تضمین مشارکت محلی تضمین مشارکت محلی 2- اقناع‌سازی
یک گروه، معتمدین محل بودند. کسانی که مردم بیشترین مراجعه را به آنها داشتند. مثلا، یک شیخ، پیرمرد، مداح، رئیس قبیله...
پایش خانه به خانه پایش خانه به خانه 1- شناسایی
مسجد محله که ساخته شد، کنارش يک کانون خيريه هم احداث کرديم. با کمیته‌ امداد، سپاه و چند مجموعه دیگر صحبت کردیم و نه...