ایجاد حس همدلی
2- اقناع‌سازی

ایجاد حس همدلی

آقای بازگیر از فعالین حلقه‌ی میانی برای جذب افراد به کارهای خیریه از تکنیک «پیش متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان می‌کنند:

در طرح مجمع خیرین برای اینکه این ساختار مردمی در کار ما ایجاد شود و افراد احساس همدلی کنند، همه مشکلات و دلایل لزوم همکاری در این زمینه را این‌طور برایشان شرح می‌دهم که وقتی شما در محرومیت‌زدایی منطقه خود مشارکت داشته باشید، اگر شبی بخواهید یک لقمه گوشتی را کباب کنید و بویش بلند ‌شود، دیگر نگران همسایه‌ات که بچه یتیم دارد نیستی و با آرامش شامت را می‌خوری چون از قبل یک کیسه برنج درب خانه او گذاشته‌ای.

وقتی برای بچه خودت لباسی تهیه می‌کنی، آرامش داری که یک جفت کفش هم برای بچه همسایه نیازمندت تهیه کرده‌ای، با وجود اینکه از جیب خودت این هزینه را نکردی و از کسی گرفتی و کمکش کردی، اما حداقل می‌دانی که او هم نیازمندی‌اش تأمین است و با آرامش زندگی می‌کنی. به این‌صورت آنها را ترغیب می‌کردم تا خودشان دغدغه‌مند و در زمینه‌ی کمک به محرومین فعال شوند. 

این تجربه متعلق به طرح «مجمع خیرین» با 14 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار میثم بازگیر
آقای میثم بازگیر
15 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
آمایش خیرین آمایش خیرین 1- شناسایی
خیرین شامل همه‌ی ظرفیت‌ها از جمله؛ شرکت‌ها، اداره‌ها، نهادها، معتمدین محل، ریش سفیدها، افرادی که در خانه‌شان صندوق...
راه و چاه راه و چاه 2- اقناع‌سازی
یادم می‌آید که در انتخابات ریاست‌جمهوری، رای ما آقای رئیسی و برای شورای شهر هم مشخص بود. همه می‌دانستند به چه کسی ر...
به کام خیریه به کام خیریه 2- اقناع‌سازی
ما برای جذب افراد به خیریه خدمات مورد نیاز آن قشر یا صنف را با هزینه مناسب‌تر در مسجد به آنها ارائه می‌دادیم، مثلا...
نمک‌گیر نمک‌گیر 2- اقناع‌سازی
ما در محلات مختلف برای جذب و فعال کردن افراد از همان ابتدا کسی را در موضوعاتی مثل آسفالت کوچه‌ها درگیر نمی‌کردیم؛ ب...
ریش‌سفیدان همراه ریش‌سفیدان همراه 2- اقناع‌سازی
ما در فعالیت‌های خیریه‌ی خود کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه‌های اشتغال، مسکن، درمان، جهیزیه و...را ایجاد و فعال...