ایجاد حس همدلی
آقای بازگیر از فعالین حلقهی میانی برای جذب افراد به کارهای خیریه از تکنیک «پیش متقاعدسازی» استفاده کرده و بیان میکنند:
در طرح مجمع خیرین برای اینکه این ساختار مردمی در کار ما ایجاد شود و افراد احساس همدلی کنند، همه مشکلات و دلایل لزوم همکاری در این زمینه را اینطور برایشان شرح میدهم که وقتی شما در محرومیتزدایی منطقه خود مشارکت داشته باشید، اگر شبی بخواهید یک لقمه گوشتی را کباب کنید و بویش بلند شود، دیگر نگران همسایهات که بچه یتیم دارد نیستی و با آرامش شامت را میخوری چون از قبل یک کیسه برنج درب خانه او گذاشتهای.
وقتی برای بچه خودت لباسی تهیه میکنی، آرامش داری که یک جفت کفش هم برای بچه همسایه نیازمندت تهیه کردهای، با وجود اینکه از جیب خودت این هزینه را نکردی و از کسی گرفتی و کمکش کردی، اما حداقل میدانی که او هم نیازمندیاش تأمین است و با آرامش زندگی میکنی. به اینصورت آنها را ترغیب میکردم تا خودشان دغدغهمند و در زمینهی کمک به محرومین فعال شوند.