هیئت، عرصه خدمت همگانی
آقای گران از فعالین حلقهی میانی در توضیح فعالیتهای خود در شاخهی «تیمسازی» اینگونه بیان میکنند:
ما در شهر خود، هیئت را محدود به مسجد جامع نمیدانیم و تمام محله را جزئی از هیئت میبینیم. کل خانههای اطراف مسجد و حدود ۱۳۰۰ نفری که دور ما جمع بودند را در مناسبتها، هیئت و برنامهها به همکاری گرفتیم. به ایشان نقش دادیم. برای مثال، یکی از همسایههای مسجد وانت دارد، گفتیم آقا شما همسایهی مسجد هستی، مناسبتها بیا باندها را روی وانت شما ببندیم و دیگر پول وانت ندهیم. از دیگری خواستیم در کارهای ایستگاه صلواتی مشارکت داشته باشد. آن یکی را مسئول جمع کردن نذورات از مردم منطقه خاصی نمودیم و...
هیئت ما از اول بیشتر دانشآموزی بوده است، اما تاکید ما این است که همهی اعضاء خانواده در هیئت شرکت کنند، نه اینکه فقط یک دانشآموز بیاید. برای همهی مراسمها در فضاهای مجازی و حقیقی، اطلاعیه، بنر و پوستر میزنیم و پخش میکنیم. از صبح یا از روزهای قبل مراسم، در قالب حلقههایی با اعضاء کادر اجرایی هیئت در ارتباطیم و از ایشان دعوت میکنیم که با خانواده به مراسم بیایند.
روزی که هیئت داریم هم با تمام مخاطبهای ثابت هیئت که شاید تعدادشان به ۱۵۰ نفر برسد، تماس میگیرم و میگویم که مثلا امشب شب شهادت امام رضا علیهالسلام است، ما مراسمی در مسجد داریم و در خدمتتان هستیم، خوشحال میشویم با خانواده تشریف بیاورید.
وقتی با خانواده میآیند، مادرها در بخش زنانه و پدران هم در بخش مردانه وارد میشوند. دانش آموزان پسر هم که با ما هستند. بچههای کوچکتر را هم به مهد میبریم؛ یعنی ما در طول هر مراسم برای تک تک اعضای خانواده در چند مکان مختلف برنامه داریم.
یکی از کارهای من پاسخگویی تماسهای مردم و پیگیری حل مشکلات ایشان میباشد بلکه بتوانیم کار و خدمتی برایشان انجام بدهیم. اینکه هیئت را در یک فضای خانوادگی برگزار میکنیم و همچنین مشکلات و مسئلههای خانوادهها را پیگیر هستیم، باعث ایجاد ارتباط بیشتر و صمیمیتر با خانوادهها شده است.
برای مثال، ما در هیئت آشپز نداریم، از والدین بچهها میخواهم که آشپزی کنند. آنها نیز میآیند و انجام میدهند. یا مثلا ا گر روزی در مهد مربی نداشته باشیم، مادرهای خود بچهها مربی میشوند و اینگونه علاوه بر دانشآموزان، زمینه برای فعالیت خانوادههای آنان نیز فراهم میشود.