نسل نوجوان امروز
2- اقناع‌سازی

نسل نوجوان امروز

آقای موذنی از فعالین حلقه میانی در راستای همراه کردن مجموعه‌های تربیتی برای اجرای برنامه‌های تربیتی از تکنیک «تعلیق» و «استفاده از مثال‌ها و تجارب عملیاتی در موضوع» بهره برده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در ستاد تربیتی غدیر برای همراه کردن مجموعه‌های تربیتی در راستای پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های تربیتی چند نکته وجود داشت. اول اینکه آنها خودشان وسط میدان بودند و دغدغه کار تربیتی داشتند؛ منتهی کنار هم نشستن و پای دوره نشستن خیلی برایشان جدی نبود.‌ به همین علت ما در ابتدا با برگزاری رویدادی آمدیم و روی تغییرات نسلی و ویژگی‌های نسلی نوجوان امروز دست گذاشتیم و آنجا ویژگی‌های ریشه‌ای‌تر و‌ اصلی‌تری را که این افراد معمولا به آنها توجه نداشتند یا به آن فکر نکرده بودند را به کمک خودشان به آنها نشان ‌دادیم.

پس از آن به صورت گروهی موضوع را محل بحث قرار می‌دادیم، با همراهی خودشان جمع‌بندی ‌می‌کردیم و در جمع‌بندی این نتیجه حاصل می‌شد که پس مشکلات ریشه‌ای‌تری هم وجود دارد و برای حل آنها و متناسب با مخاطب امروز باید برنامه‌های جدید ارائه و اجرا کرد. سپس برنامه‌های تربیتی خود را به آنها ارائه می‌کردیم.

علاوه بر آن ما تجربیات ستاد و اثراتی که اجرای برنامه‌ها روی دانش‌آموزان داشتند را در قالب فیلم و مستند به آنها نشان می‌دادیم. این‌گونه می‌دیدند که می‌توان برنامه‌هایی اثربخش و متفاوت برای مخاطب امروز برگزار کرد که مورد استقبال آنها قرار بگیرد. لذا به این درک می‌رسیدند که هرچند باید وقت صرف کنند، اما به خروجی تربیتی مشخصی نیز خواهند رسید. به این ترتیب مجموعه‌های تربیتی با ما همراه می‌شدند و پس از آموزش، مجری برگزاری برنامه‌های ما در مجموعه‌های خود می‌شدند.

این تجربه متعلق به طرح «ستاد تربیتی غدیر» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار محسن موذنی
آقای محسن موذنی
12 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
دختران بصیرا دختران بصیرا 4- عملیات
با جمعی از دوستان دغدغه‌مند در یکی از شهرک‌های پر آسیب که بیشتر آنها مهاجر هستند شروع به فعالیت فرهنگی کردیم. بر حس...
همراهی برای آینده همراهی برای آینده 2- اقناع‌سازی
ما برای همراه کردن امام جماعت و هیئت امنا در جهت برپایی گلخانه کودکان مسجد، ابتدا طرح را با جزئیات برای آنها توضیح...
دانش‌آموزان و مسجد دانش‌آموزان و مسجد 2- اقناع‌سازی
دو نفر از دانش‌آموزان جذب مسجد شده بودند. از آنها پرسیدم: «بچه‌ها درستان چطور است؟» گفتند ضعیف است. گفتم: «من برایت...
نوجوان پیشران نوجوان پیشران 4- عملیات
فعالیت در فضای محله و ارتباط با فعالین محلی ما را به این نتیجه رساند که بهترین قشری که می‌تواند در جامعه تاثیرگذار...
کشف در شرایط چالش‌برانگیز کشف در شرایط چالش‌برانگیز 1- شناسایی
ما برای شناسایی و سنجیدن توانایی و صبر بچه‌ها در اردوها برنامه‌های متفاوتی داشتیم. یکی از برنامه‌های ما این بود که...