مرکز مشاوره امام رضا علیه‌السلام
4- عملیات

مرکز مشاوره امام رضا علیه‌السلام

خانم مرادیان از فعالین حلقه‌ میانی در توضیح فعالیت‌های خود در چگونگی استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعال کردن آن‌ها برای ایجاد یک مرکز مشاوره این‌گونه بیان می‌کنند:

از بهزیستی و استانداری مجوز گرفتیم و مرکز مشاوره امام رضا علیه‌السلام را ایجاد کردیم. سپس، هم‌زمان با آمدن حاملان پرچم امام رضا علیه‌السلام به یاسوج، فراخوان زدیم و روان‌شناس‌‌های حزب‌اللهی، متدین و انقلابی و طلابی که دوره‌های روان‌شناسی دیده‌ بودند را برای همکاری دعوت کردیم.
این دعوت شیوه‌های مختلفی داشت؛ در دانشگاه‌ها آگهی زدیم. حضوری به مطب‌ها مراجعه کردیم و هدف‌مان را برایشان توضیح دادیم. تعدادی که دعوت ما را پذیرفتند، فرمی به‌عنوان خادم امام رضا علیه‌السلام پر کردند و متعهد شدند که به‌صورت رایگان، بخشی از وقتشان را در اختیار مرکز مشاوره ما قرار دهند.

طبق زمانی که خودشان به ما ‌دادند، حضورشان را در مرکز برنامه‌ریزی نمودیم. مثلا یکی شنبه‌ها ساعت چهار تا پنج بعدازظهر وقت داشت و دیگری دوشنبه از یک ظهر تا هفت غروب. زمان‌ها که مشخص شد، در بیت‌ها اعلام کردیم که هرکس نیاز به مشاوره دارد، می‌تواند به مرکز مشاوره امام رضا علیه‌السلام مراجعه کند. خودمان هم خانم‌هایی که مشکل‌شان با راهنمایی‌ اساتید قابل حل نبود را به مرکز ارجاع می‌دادیم. 

ابتدا یازده روان‌شناس و پنج طلبه با ما همکاری داشتند که الان به هجده روان‌شناس و ۲۳ طلبه رسیده است. برای ایجاد مرکز نیاز به مجوز درمانی داشتیم؛ دکتر عباسی که خودشان در شیراز مرکز مشاوره دارند، مجوزشان را در اختیار ما گذاشتند و مسئولیت فنی مرکز را نیز برعهده گرفتند.

پنج سال اول هم تمام خدمات مشاوره‌ای به‌صورت رایگان انجام می‌شد؛ اما هیئت علمی مرکز به این نتیجه رسیدند که برای اینکه مردم درمان را جدی‌تر بگیرند و بتوانیم به خروجی مطلوب برسیم، باید هزینه دریافت کنیم که البته هزینه‌ای بسیار کمتر از تعرفه‌ها مشخص نمودیم. از محل همین درآمد هم حقوق منشی و مدیر مرکز را می‌پردازیم. 

برای مرکز، هیئت‌ مدیره نیز تشکیل داده‌ایم که از اساتید دانشگاه و اساتید حوزوی، تا نماینده ولی فقیه و هرکسی که می‌تواند در پیشبرد اهداف طرح موثر باشد، در آن عضو گردیده‌اند.

این تجربه متعلق به طرح «مرکز مشاوره امام رضا (ع)» با 2 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مرادیان
خانم مرادیان
24 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
برای خوشحالی امام‌عصر(عج) برای خوشحالی امام‌عصر(عج) 2- اقناع‌سازی
بعد از اینکه صحنه های دل‌خراش سیل را در شهرمان دیدیم، گفتیم باید خودمان قدمی برداریم. از قبل به سبب کارهای فرهنگی و...
تضمین مشارکت محلی تضمین مشارکت محلی 2- اقناع‌سازی
یک گروه، معتمدین محل بودند. کسانی که مردم بیشترین مراجعه را به آنها داشتند. مثلا، یک شیخ، پیرمرد، مداح، رئیس قبیله...
مجمع‌خیرین و گروه‌های جهادی مجمع‌خیرین و گروه‌های جهادی 4- عملیات
هسته اولیه فعالیت‌های ما و شکل‌گیری مجمع‌خیرین و گروه‌های جهادی ابتدا در هیئت امام حسن مجتبی (ع) شکل گرفت. آنجا بچه...
پویش اطعام غدیر پویش اطعام غدیر 4- عملیات
در گذشته برای یک مناسبت، یک نقطه را فعال می‌کردیم. مثلا، برای عید غدیر چهار سال بود که با ظرفیت خیرین مرکز نیکوکاری...
از مشارکت کنندگان به کنشگران نو از مشارکت کنندگان به کنشگران نو 1- شناسایی
برای عملیات‌ها، اولش طوری بود که ما خودمان بدون مشارکت مردم آن محله، می‌رفتیم و همه برنامه‌ها را انجام می‌دادیم و ب...