قدرت نفوذ مقبولیت
آقای گران از فعالین حلقهی میانی در جهت اقناعسازی افراد در محلات برای همراهی در امور خیریه از تکنیک «استفاده از افراد سرشناس و پیشرو در امر اقناع» بهره گرفته و بیان میکنند:
در یک منطقه مداحی زندگی میکند که همه قبولش داشتند. در قانون، یک هیئتمدیره باید متشکل از شش نفر باشد؛ ولی هیئتمدیره خیریه ما ۲۳ نفر هستند. هر کسی که احساس میکنیم ظرفیتی دارد، برایش حکم صادر میکنیم و مسئولیتی به او میدهیم. این فرد را هم عضو هیئت مدیره خیریه کردیم. در خانه این آقا بهعنوان معتمد آن محل جلسه میگذاشتیم.
یک شب یک گروه خیلی خوبی دعوت کرد که هرکدامشان، هم کارهای بودند و هم دست به خیر داشتند. به حالت دستوری با آنها صحبت کرد و گفت: «تا امروز هر جا کمک میکردید دست شما درد نکند، از این به بعد نیازمند دارید، به آقا ابوالفضل معرفی میکنید. خیر دارید، به آقا ابوالفضل معرفی میکنید. خودتان هم پایکار بیایید و کمک کنید». از آن موقع اینها همواره به ما کمک میکنند.
ایشان خودش در محلهای با هزار نفر جمعیت، سه تا گروه تشکیل داد. گروه اولش خواهران جلسات قرآن، گروه دومش جوانان محل، و گروه سوم عمومی است. یک شبکه خیلی قوی دارند. این سه گروه، ماهانه بین یک تا دومیلیون تومان به حساب خیریه میریزند. محله ایشان فقط چهار نیازمند دارد. میگویند پول در اختیار خودتان باشد و برای این محله یا بقیه محلات هزینه کنید.