فعالیت قابل دفاع
2- اقناع‌سازی

فعالیت قابل دفاع

آقای موذنی از فعالین حلقه میانی برای اقناع‌سازی مربیان و وارد کردن آنها به تولید برنامه‌های تربیتی از تکنیک «ایجاد عملیات‌های آزمایشی و نمونه اولیه» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ماموریت ما در ستاد تربیتی غدیر این است که فضای نظری، مطالعات و پژوهش‌هایی که در حوزه تربیت وجود دارد را با تولید برنامه به صحنه عملیاتی نزدیک کنیم و نام این طرح را «برنامه‌سازی تربیتی» گذاشتیم. وقتی به اولین خروجی رسیدیم آن را در اختیار مجموعه‌هایی که از قبل می‌شناختیم و در ارتباط بودیم قرار دادیم تا پیاده سازی کنند.

اولین کار ما کار تاریخی بود. پنج برش از زندگانی پیامبر اکرم را از کتاب‌های تاریخی، انتخاب و آنها را به یک متن نوجوانانه تبدیل کردیم. سپس سراغ طراحی قالب رفتیم. قالب انتخاب شده، تولید فتوکلیپ توسط دانش‌آموزان بود. یعنی دانش‌آموزان باید با کنار هم قراردادن چند عکس، یک فیلم سناریودار تولید می‌کردند که نریشن روی آن سوار می‌شد. برای طراحی سناریو نیاز به یک متن تاریخی روان داشتند. بنابراین متن تولیدشده خودمان در اختیارشان قرار می‌گرفت. 

علاوه بر آن دست به تولید برنامه‌های مختلفی مختص دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم زدیم. یکی از بهترین برنامه‌های تولیدی‌مان در این مقطع در همان سال‌های ابتدایی، اردوی «آن روی سکه» بود که محتوای غرب‌شناسی داشت. دیگر برنامه‌سازی را شروع کرده بودیم. برای خودمان تا حدی روشن شده بود که مطلوب‌مان از یک برنامه چیست و یا یک برنامه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که به آن برنامه تربیتی بگوییم. مصادیقی تولید کرده بودیم که در مجموعه‌های مختلف اجرا شده بودند.

پس از تولیدات اولیه‌ای که داشتیم، از مربیان و افراد مستعد دعوت به همکاری کردیم و برای آنها توضیح دادیم که دنبال چه هستیم و با چه فرایندی برنامه تولید می‌کنیم، کجا مصرف و اجرا می‌شود و چه آثاری روی مخاطب دارد. کارمان عینی و قابل دفاع بود. دیگر امکانش بود تا مربیان و مخاطبین در کنارمان قرار بگیرند و در برنامه‌سازی و افزایش تولیدات به ما کمک کنند. 

این تجربه متعلق به طرح «ستاد تربیتی غدیر» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار محسن موذنی
آقای محسن موذنی
12 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
توسعه و رشد در کنار ما توسعه و رشد در کنار ما 2- اقناع‌سازی
فعالیت ما در حوزه‌ی برنامه‌سازی تربیتی در بخش خواهران با هشت مجموعه مسجدمحور شروع شد. این هشت مجموعه قرار بود با تو...
دختران بصیرا دختران بصیرا 4- عملیات
با جمعی از دوستان دغدغه‌مند در یکی از شهرک‌های پر آسیب که بیشتر آنها مهاجر هستند شروع به فعالیت فرهنگی کردیم. بر حس...
چرخه ی زرینِ باورپذیری چرخه ی زرینِ باورپذیری 2- اقناع‌سازی
 ما همواره به دنبال افرادی هستیم که بتوانند وظیفه مهم مربی‌گری را به عهده بگیرند. پس از شناسایی این افراد باید فرای...
رصد طلاب نخبه رصد طلاب نخبه 1- شناسایی
 حوزه‌ی فعالیتی ما لازمه‌اش ایجاد یک فرایند تربیت مربی‌ست؛ یک کانون فرهنگی تربیتی. این کانون در بخش‌های مختلف خود ف...
گام متقابل گام متقابل 2- اقناع‌سازی
ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزا...