فرصت انتظار
2- اقناع‌سازی

فرصت انتظار

خانم مصلح از حلقه‌های میانی فعال در حوزه قرآن در جهت اقناع‌سازی مادران برای شرکت در کلاس مربیگری از تکنیک «اصل تضاد» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در دارالقرآن به‌عنوان مربی حفظ فعالیت می‌کردم. در آنجا تعداد زیادی از مادران وقتی بچه‌های خود را به دارالقرآن می‌آوردند، تا تمام شدن کلاس منتظر بچه‌ها می‌ماندند و وقت‌شان تلف می‌شد. با هماهنگی دارالقرآن تصمیم گرفتم برای آنها کلاس مربیگری قرآن برگزار کنم. بنابراین با تک‌تک مادرانی که منتظر بچه‌هایشان بودند صحبت کردم و گفتم: «به ‌جای اینکه اینجا یک ساعت بیکار بنشینید، به کلاس من بیایید، آموزش ببینید و خودتان مربی قرآن شوید».

در ابتدا چهار نفر از مادران راضی شدند تا در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کنند. اما در ادامه تعداد مادرانی که در کلاس مربیگری شرکت می‌کردند، افزایش یافت و به جایی رسید که در هر کلاس پنجاه نفر حضور داشتند. مادرانی که آموزش می‌دیدند از محله‌ها و روستاهای مختلف بودند و پس از اتمام دوره هر کدام از آنها در محله خود به آموزش قرآن و برپایی جلسات خانگی قرآن می‌پرداختند.

این تجربه متعلق به طرح «نهضت سوادآموزی قرآن» با 11 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار منصوره مصلح
خانم منصوره مصلح
11 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
از من به تو رسیدن از من به تو رسیدن 1- شناسایی
در خصوص طرح خانه‌های دین و زندگی، ما هیچ‌گونه تبلیغی نداشتیم و ماجرای فعالیت ما صرفا به‌صورت دهان به دهان چرخید و ج...
رصد ظرفیت‌های قرآنی رصد ظرفیت‌های قرآنی 1- شناسایی
 در جلسات خانگی ترجمه و تدبر قرآن و همچنین زندگی با آیه‌ها، حول محور «کتاب مسطورا» را آموزش می‌دادیم و در هر جلسه،...
کلید مقبولیت کلید مقبولیت 2- اقناع‌سازی
در تعدادی از روستاها، افرادی بودند که سواد قرآنی داشتند اما فعالیتی انجام نمی‌دادند. این افراد را شناسایی کردم سپس...
ختم قرآن برای غزه ختم قرآن برای غزه 4- عملیات
در زمان جنگ غزه و پس از اینکه حضرت آقا دستور جهاد دادند، با خواهران بزرگواری که بانی «خانه‌های قرآنی» بودند، در دار...
در موازات فعالیت‌های قرآنی در موازات فعالیت‌های قرآنی 1- شناسایی
فعالیت‌های ما محدود و معطوف به کار قرآنی نمی‌شد، به موازات فعالیت‌های قرآنی، کارها و کنش‌های اجتماعی دیگری هم داشتی...