
رصد ظرفیتهای قرآنی
خانم اکبرزاده از حلقههای میانی فعال در حوزه قرآن، برای شناسایی افرادی که جلسات خانگی قرآن را برپا کنند از روش «چهره به چهره» و «گلوله برفی» استفاده کرده و بیان میکنند:
در جلسات خانگی ترجمه و تدبر قرآن و همچنین زندگی با آیهها، حول محور «کتاب مسطورا» را آموزش میدادیم و در هر جلسه، شرکتکنندگان را دعوت میکردیم که جلسات خانگی قرآن را در منزل خودشان برپا کنند. ما از خانوادههایی که میپذیرفتند جلسات قرآنی در خانهشان برقرار شود در مناسبتهای مختلف تجلیل کرده و هدایایی مثل پرچم جلسات خانگی، کتاب مسطورا و تقویم جلسات خانگی را به آنها اهدا میکردیم. سپس از آنها میخواستیم این جلسات را گسترش دهند. خانوادهها نیز برحسب فعالیتهای اجتماعی که داشتند مبلغ طرح میشدند.
برای مثال یکی از خانوادهها معلم بودند؛ ما از ایشان خواستیم این طرح را در مدرسه خودشان معرفی کنند و از دانشآموزان بخواهند آنان نیز مبلغ طرح در خانوادههایشان شوند. یکی دیگر از خانوادهها در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت بودند و کار فرهنگی انجام میدادند. ما پرچم جلسات قرآنی را به ایشان تقدیم کردیم و گفتیم شما میتوانید مبلغ طرح جلسات قرآنی در آموزش و پرورش بین همکارانتان شوید. به همین ترتیب ما تلاش میکردیم هرجا ظرفیت و بستری برای برپایی جلسات خانگی قرآن وجود دارد، آن را شناسایی و فعال کنیم.
