از من به تو رسیدن
1- شناسایی

از من به تو رسیدن

خانم صفرزایی از فعالین حلقه‌ی میانی برای شناسایی جلسه‌گردان‌های مختلف از تکنیک «گلوله‌برفی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

در خصوص طرح خانه‌های دین و زندگی، ما هیچ‌گونه تبلیغی نداشتیم و ماجرای فعالیت ما صرفا به‌صورت دهان به دهان چرخید و جلسه‌های مختلف برای عضویت به ما تقاضا می‌دادند. آنها را در شورایی مورد بررسی و گزینش قرار می‌دادیم. اعضای این شورای گزینشی شامل من، خانم انصاریان و خانم تنها می‌شد. شورایی که بانک اطلاعاتی مجموعه را تکمیل می‌کرد و با متقاضیان در ارتباط بود.

من به خانم تنها، شیوه گزینش ابتدایی را یاد داده بودم. وقتی کسی تماس می‌گرفت و درخواست عضویت در ستاد مردمی خانه‌های دین و زندگی را می‌داد، ایشان خیلی گرم با او سلام و احوال‌پرسی می‌کرد، مشخصات و آدرسش را می‌پرسید؛ اینکه چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند؟ با چه گروه سنی سر و کار دارند؟ چند سال است فعالیت می‌کنند؟ و مدرک تحصیلی‌شان چیست؟ در واقع بدون اینکه شخص متوجه شود، اطلاعات اولیه را از او می‌گرفتیم و بانک اطلاعاتی خود را تکمیل می‌کردیم. بعد برای سرکشی حضوری و بررسی اولیه به جلسه‌ها می‌رفتیم. بعدها برای اینکه آنها را بیمه کنیم، مشخصات فردی‌شان را هم دریافت کردیم. 

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین و زندگی» با 12 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار صفرزایی
خانم صفرزایی
12 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
آموزش، کلید گسترش آموزش، کلید گسترش 5- توانمندسازی
برای گسترش جلسات خانگی قرآن در سطح شهر و روستاهای اطراف آن، فعالیت‌های خودم به تنهایی کافی نبود. باید مربیانی را آم...
قرآن فراتر از مرزها قرآن فراتر از مرزها 4- عملیات
تمام زندگی من با قرآن عجین شده ‌است و تلاش می‌کنم از هر مکان و فرصتی برای گسترش و معرفی این نور الهی استفاده کنم. م...
هر خانه یک جلسه قرآنی هر خانه یک جلسه قرآنی 4- عملیات
از سال ۱۳۸۶ در کلاس‌های قرآن روستا شرکت می‌کردم، بعد از چند سال با توصیه مربی که داشتیم مسئولیت برگزاری کلاس‌ها را...
کار با نوجوانان کار با نوجوانان 4- عملیات
سال ۷۹ که کلاس پنجم ابتدایی بودم  اذان گفتن در مسجد را شروع کردم، متاسفانه آن‌قدر در مسجد اذان گفته نشده بود که مرد...
محبین الزهرا  سلام‌الله‌علیها محبین الزهرا سلام‌الله‌علیها 2- اقناع‌سازی
به تجربه ثابت شده که خیلی مواقع بری اقناع مخاطب برای پذیرش معارف دین لازم به استدلال‌های پیچیده و یا مباحث عمیق نیس...