در دل محله
آقای صادقی از فعالین حلقه میانی در راستای جذب مردم به مسجد و فعالیتهای آن از تکنیک «همراه شدن با روایت مخاطب» استفاده کرده و اینگونه بیان میکنند:
در پاتوق محله سجاد پس از شناسایی و برقراری ارتباط با ظرفیتهای انسانی و مکانی در محله میبایست از راههای مختلف اعتماد مردم را جلب کرده و با خود همراه میساختیم. در راستای تحقق این هدف در سیر مطالعاتی خود مدلهای مختلفی را درآوردیم. برای مثال امام موسی صدر در لبنان شبانه روز کار میکرد، خانه به خانه میرفت، با مردم ارتباط برقرار میکرد و پای کار آنها بود. همین فعالیت پیدرپی و ارتباط و همراهی با آنها باعث شد بعد از ۲۰ سال وضعیت به جایی برسد که اگر کسی میخواست آب بخورد از امام موسی صدر و شیعیان اجازه میگرفت. ارتباط نزدیک با مردم و حل مسائل آنان باعث شده بود که اعتمادشان جلب شود و امام موسی صدر بتواند آنها را در مسائل مختلف با خود همراه سازد.
ما نیز در پاتوق محله تلاش کردیم با فعالیت پیدرپی و الگو قرار دادن مدلی که امام موسی صدر در لبنان داشتند به دل محله برویم با مردم همراه شویم، اعتماد آنها را جلب نموده و با خود همراه سازیم.
علاوه بر آن ما برای ارتباط بیشتر با مردم و همراه کردن آنان، تمام خدماتی که در مسجد ارائه میشد را به دل محله بردیم. برای مثال ایستگاه صلواتی که همیشه در مسجد برپا میشد را به حاشیه بلوار سجاد بردیم. ما در ارتباط با مردم سعی میکردیم آنها را از برنامههای مسجد و فعالیتهایی که در آنجا انجام میشود، مطلع کنیم. علاوه بر آن، آنها دعوت میکردیم تا به مسجد بیایند و با ما همراه شوند. بهاینترتیب مردم کمکم به فضای مسجد آمدند و خودشان درگیر فعالیت شدند.