تبیین گنجینه نهج‌البلاغه
2- اقناع‌سازی

تبیین گنجینه نهج‌البلاغه

آقای علیزاده از حلقه‌های میانی فعال در حوزه نهج‌البلاغه، در راستای همراه کردن مردم برای فعالیت در حوزه نهج‌البلاغه از تکنیک «توجه به آگاهی و تجربه مشترک» و «پیش‌متقاعدسازی» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما برای همراه کردن مردم و ترغیب آنان برای خواندن نهج‌البلاغه‌ و فعالیت در این حوزه، از طرح‌های استاد مهدوی ارفع (مؤسس نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی) استفاده می‌کردیم؛ برای مثال یک گروه به اسم «فرهنگ‌سازی با نهج‌البلاغه» تشکیل داده بودیم که در هر محله زیر گروه و حلقه‌های مخصوص به خودش را داشت. در این حلقه‌ها با مردم گفتگو کرده و به آنها می‌گفتیم: «ما وقتی نهج‌البلاغه می‌خوانیم، صرفا یک کتاب نخوانده‌ایم بلکه قرآن، روضه، سیره امیرالمومنین(ع)، تاریخ، راه و روش زندگی فردی و اجتماعی و تمام مفاهیم والایی که در آن نهفته است را خوانده‌ایم و از آن بهره‌مند شده‌ایم.

علاوه بر آن، برای تبیین بیشتر نهج‌البلاغه کاغذی تهیه کرده بودیم که در آن حکمت‌ها نوشته شده بود. ما این کاغذها را به مساجد و روضه‌های محرم و صفر می‌بردیم و آنها را در اختیار مردم قرار می‌دادیم. سپس درباره مفاهیم حکمت‌ها گفت‌وگو می‌کردیم؛ برای مثال یکی از صحبت‌هایی که داشتیم این بود که یکی از حکمت‌های نهج‌البلاغه برابر با یک دوره مشاوره خانواده است. تبیین مفاهیم نهج‌البلاغه باعث ایجاد انگیزه در مردم برای خواندن نهج‌البلاغه و فعالیت در این حوزه می‌شد.

این تجربه متعلق به طرح «چای و نهج‌البلاغه» با 10 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار علیزاده
آقای علیزاده
10 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
هر مربی، یک نهضت هر مربی، یک نهضت 4- عملیات
کار ما با تدریس تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه برای دانشجویان آغاز شد. با الهام از مطالب روزنامه‌ها و پس از حضور آقای قرا...
تجربه ی نتیجه‌بخش تجربه ی نتیجه‌بخش 2- اقناع‌سازی
مسیر ترویج نهج‌البلاغه با تربیت مربیان خلاق و تولید محتواهای نوین شکوفا شد. با طراحی برنامه‌های آموزشی جذاب و کاربر...
مسابقه، آغاز یک مسیر مسابقه، آغاز یک مسیر 1- شناسایی
برگزاری مسابقه در فضای دانش آموزان و بزرگسالان یکی از روش‌هایی بود که ما برای جذب و شناسایی افراد علاقه‌مند به فعال...
تجربه‌نگاری در مسیر تجربه‌نگاری در مسیر 5- توانمندسازی
بزرگوارانی که در جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی ویژه برادران، به‌عنوان استاد حضور پیدا می‌کردند، از اساتید حوزه بودند و آش...
هر دوره‌ آموزشی، یک پایگاه جدید ترویج هر دوره‌ آموزشی، یک پایگاه جدید ترویج 1- شناسایی
یکی از روش‌هایی که ما برای گسترش جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی در سطح شهر و استان استفاده کردیم، شناسایی و آموزش مربیان ن...