پرورش در جهت گسترش
4- عملیات

پرورش در جهت گسترش

تجربه‌ی «آقای مستقیم» از فعالین حلقه‌ی میانی در شهر شیراز به شرح زیر است:

هدف ما در کارگروه تربیت و آموزش، تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی است. نیروی‌های که بتواند در قالب گروه‌های جهادی و باقی مسائل افرادی تاثیرگذار در محله، شهر و کشور باشند. ما برای رسیدن به خروجی مطلوب با صرف زمان کمتر، به سراغ دانش آموزان دوره متوسطه اول رفتیم. نوجوان در این سن از انعطاف‌پذیری مناسبی برای دریافت تاثیر تربیتی برخوردار است.

مسیر جذب مخاطب در این زمینه برای ما مسیر آسانی بوده است؛ چون هم ما محله را می‌شناسیم، هم محله با ما آشناست. بنابراین وقتی در فضای مجازی یا حقیقی فراخوان می‌دهیم، افراد خودشان جلو می‌آیند. هم‌چنین این‌که ما با آموزش و پرورش رابطه خیلی خوب و محکمی داریم؛ پس به ما اجازه می‌دهند تا به مدارس برویم، سر کلاس‌ها، در زنگ‌های تفریح یا در اردوهای مدرسه، برنامه‌ها را برای بچه‌ها تشریح و آن‌ها را به حضور در کلاس‌ها و دوره‌ها دعوت کنیم.

ما با حضور در مدارس دانش‌آموزان مستعد را شناسایی و برای آن‌ها کلاس‌های تربیتی، آموزش‌های مهارتی مثل کلاس‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کنیم. هم‌چنین کلاس‌های دیگری مانند پرورش قارچ، پرورش زالو و از این قبیل هم برگزار نموده‌ایم. هدف از برگزاری این حجم از کلاس‌های متنوع، این است که ببینیم هر فرد در چه زمینه‌ای استعداد و توانمندی دارد و به کدام رشته علاقه‌مند است.

برای تامین هزینه‌ی این کارها نیز از خیرین کمک می‌گیریم؛ مثلا خیری داریم که فقط در حوزه ورزشی کمک می‌کند؛ می‌گوید هرچه ستاره ورزشی دارید به من معرفی کنید. حالا بعضی خیرین هم هستند که به مباحث علمی علاقه دارند؛ مثلا می‌گوید برای نخبه‌های علمی شما کتاب‌های کنکوری رشته‌های مختلفی که می‌خواهید را تهیه می‌کنم. در نتیجه کار این خیرین نیز ما در حال حاضر افرادی را داریم که در دانشگاه‌های مطرح سطح کشور قبول شده‌اند. 

پس از ۴ سال فعالیت در این کارگروه صورت حدودی می‌توانم بگویم تقریبا ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر نوجوان در این کارگروه شده‌اند. فردی داشته‌ایم که از سال ۹۷ با ما بوده و الان خودش گروه جهادی تاسیس نموده است و حدود چهل  نفر نیرو دارد که روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و خودشان درحال انجام کار جهادی هستند. ما هم دقیقا دنبال همین توانمندسازی بوده‌ایم و شکر خدا در حوزه‌های مختلفِ کاری، ورزشی، علمی، فرهنگی، انقلابی و... به نتایج مطلوبی دست پیدا کرده‌ایم. 

این تجربه متعلق به طرح «گروه جهادی» با 8 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار مستقیم
آقای مستقیم
8 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
طرح بهنام طرح بهنام 2- اقناع‌سازی
یکی از کارهای ما احیاء نمازخانه مدرسه بود و هفته‌ای چند جلسه، نماز برگزار می‌کردیم. در مدرسه این‌گونه بود که یک زنگ...
در جست‌وجوی متربی در جست‌وجوی متربی 1- شناسایی
هدف ما در کارگروه تربیت و آموزش، تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی است. نیروی‌های که بتواند در قالب گروه‌های جها...
گل‌های باغ بهشت گل‌های باغ بهشت 4- عملیات
این کانون پیوستی برای رشد افراد فعال در بیت‌الزهرا(س) محسوب می‌شود که یکی از وظایف آن برنامه‌ریزی برای بچه‌هایی است...
خانواده‌ی دانش‌آموزان خانواده‌ی دانش‌آموزان 2- اقناع‌سازی
ما برای جلب اعتماد خانواده‌های دانش‌آموزان برنامه‌های متفاوتی در نظر می‌گرفتیم، مثلا روز مادر از مادرهای دانش‌آموزا...
فوتبال زیر نور آفتاب فوتبال زیر نور آفتاب 1- شناسایی
ما برای شناسایی و سنجیدن توانایی و صبر بچه‌ها در اردوها برنامه‌های متفاوتی داشتیم. یکی از برنامه‌های ما این بود که...