خودت انتخاب کن
2- اقناع‌سازی

خودت انتخاب کن

خانم جعفری از فعالین حلقه‌ میانی برای اقناع‌سازی مخاطبان خود از تکنیک «مزو» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌ی دین، اگر چند نفری که تازه آمده‌اند، همان ابتدا از کلاس‌ها خوششان نیاید و بروند، وقتی من آن‌ها را می‌بینم که جلوی درب خانه‎‌‌هایشان بی‎کار نشسته‌اند؛ می‌روم با آن‌ها صحبت می‌کنم و می‌گویم: به‌‎جای اینکه اینجا تنها بنشینی، بیا در کلاس‌ها شرکت کن، برای خودت خوب است وگرنه به حال ما فرقی نمی‌کند، قرار نیست در ازای آمدن شما پولی به ما بدهند، ما دوست داریم ثواب کنیم و شما هم در کلاس‌های ما حاضر باشید چون به نفع خودتان است. تعدادی از این‌ها قانع می‌شوند و می‌آیند، تعدادی هم نه.

 

این تجربه متعلق به طرح «خانه دین» با 9 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار جعفری
خانم جعفری
17 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
مجمع هیئت رایة العباس مجمع هیئت رایة العباس 3- تیم‌سازی
اواخر سال، ۸۹ به همراه دو نفر از دوستان، در مسجد دور هم نشستیم و عنوان کردیم که شهرمان فقط محرم و ماه رمضان برنامه...
تجربه‌ای نو در هیئت‌داری تجربه‌ای نو در هیئت‌داری 2- اقناع‌سازی
ما برای گسترش هیئت دخترانه بنت‌الهدی در مناطق مختلف در ابتدا به سراغ فعالین فرهنگی آن منطقه می‌رفتیم و درباره اهمیت...
یک محله خادم هیئت یک محله خادم هیئت 4- عملیات
مـا هیئت رایة‌العباس را محدود به مسجد جامع نمی‌دانیم و تمام محله را جزئی از هیئت می‌بینیم. کل خانه‌های اطراف مسجد،...
سردرِ خانه‌ها سردرِ خانه‌ها 2- اقناع‌سازی
بعد از انتخاب خانه‌ها، برای هر خانه‌، اسمی در نظر گرفته می‌شد که به‌‎صورت بنر چاپ می‌کردیم و سردر خانه نصب می‌شد؛ ی...
شروع از تو، کمک از ما شروع از تو، کمک از ما 2- اقناع‌سازی
اولین جلسه‌‌ی روضه‌ی خانگی که در طرح رضوان گذاشتیم مصادف با شهادت خانم فاطمه زهرا(س) در اواخر دی ماه ۱۴۰۱ بود، وقتی...