شناسایی پلاک به پلاک
1- شناسایی

شناسایی پلاک به پلاک

آقای صادقی از فعالین حلقه‌ی میانی در راستای شناسایی ظرفیت‌های محله‌ی خود از تکنیک «ارائه خدمات» استفاده کرده و این‌گونه بیان می‌کنند:

ما در محله‌ی خود برای شناسایی ظرفیت‌ها و نیروهای مستعد پلاک به پلاک پیش رفتیم تا آنها را در جهت خدمت به خود مردم فعال کنیم. برای دستیابی به این اطلاعات دقیق سعی می‌کردیم خدماتی را به مردم ارائه دهیم تا در خلال آن به شناسایی که مد نظرمان بود دست یابیم.

در ابتدا با راه‌اندازی طرحی به عنوان عملیات اجتماعی، شروع به ارائه خدمت کردیم. برای مثال یکی از عملیات‌های اجتماعی که در سطح محله اجرا کردیم این بود که نزدیک عید اطلاعیه‌ای منتشر کرده و گفتیم: کسانی که توانایی خانه تکانی ندارند ما حاضریم بیاییم این کار را برای آنها انجام دهیم. به این ترتیب به دل خانه‌ها رفتیم. ما در حین ارائه خدمات، با اهالی خانه همکلام می‌شدیم، آنها درباره‌ی خودشان، همسایه‌هایشان و مسائل دیگر صحبت می‌کردند. همین گفتگو با آنان باعث می‌شد ما بیشتر محله و ظرفیت‌های آن را بشناسیم.
علاوه بر آن در زمان کرونا نیز اطلاعیه دادیم و گفتیم ما جوانان محله سجاد آماده‌ایم که اگر شما می‌ترسید از خانه خارج شوید، خریدهایتان را انجام می‌دهیم. به این ترتیب اهالی محله با ما تماس می‌گرفتند و ما خریدهایشان را انجام می‌دادیم. ما به وسیله این عملیات‌ها نقشه شناسایی محله را کامل‌تر و دقیق‌تر کردیم و کم کم در فضای مسجد و فعالیت‌هایی که در سطح محله داشتیم از همین ظرفیت‌ها استفاده کردیم و آنها را بستگی به توانایی که داشتند، پای‌کار آوردیم.

این تجربه متعلق به طرح «پاتوق محله سجاد» با 6 تجربه ثبت‌شده می‌باشد.
مشاهده طرح
مجری طرح:
تصویر آواتار حسین صادقی
آقای حسین صادقی
6 تجربه
شاید این تجربه‌ها هم به کارتان بیاید:
اعتماد ثمره‌ی نتیجه اعتماد ثمره‌ی نتیجه 2- اقناع‌سازی
در محله‌ی ما مشکلات آب و برق وجود داشت و برای حل آن از طریق ادارات باید مردم را با خود همراه می‌کردم. برای همراهی آ...
قطره قطره قطره قطره 4- عملیات
در زمان زلزله‌ی سی‌سخت در فضای مجازی، گروه‌هایمان دیدم خانم‌ها دارند آه و ناله می‌کنند که ما گرسنه هستیم، غذا نداری...
جوانه‌های ترک اعتیاد جوانه‌های ترک اعتیاد 4- عملیات
در مجمع خیرین هدف ما شناسایی و ایجاد گروه‌های جهادی‌ست تا آنها را تقویت کنیم که هر کدام بتوانند در محله یا موضوع مو...
کلامی والا، تضمین حرف ما کلامی والا، تضمین حرف ما 2- اقناع‌سازی
پس از راه‌اندازی باشگاه کشاورزان جوان، وقتی برای کار یا موضوعی به ادارات مراجعه می‌کردیم، یکی از مشکلات ما عدم آشنا...
تجملات یا آبادانی تجملات یا آبادانی 2- اقناع‌سازی
حل بسیاری از مشکلات اجتماعی منوط به حذف برخی هزینه‌های اضافه‌ای بود که صرف تجملات می‌شد. فرهنگ‌ها و رسومی که ضرورتی...